Va salut!
Am nevoie de niste sugestii de rezolvare la urmatoarele exercitii, va rog:
1. aratati ca triunghiul cu sin^2(B)+sin^2(C)=sin^2(A) e dreptunghic;
2. aratati ca triunghiul cu a=2bc cos(C) e isoscel;
3. aratati ca triunghiul ABC e dreptunghic in A daca si numai daca
cos(B)+cos(C)=(b+c)/a.
Apreciez orice indiciu!
Multumesc!
Salut,
La problema 1, teorema sinusului într-un triunghi:
, unde a, b şi c sunt lungimile laturilor BC, AC, respectiv AB, iar A, B şi C sunt unghiurile triunghiului.
Ridicăm la pătrat:
Aplicăm una dintre proprietăţile proporţiilor pentru ultimele 2 fracţii:
, deci:
Green eyes.
La ultimul rand, inainte sa-ti rezulte „pitagora”, imi poti explica te rog de ce primele doua fractii sunt egale cu (b^2+c^2)/sin^2(A) ? E cumva alta proprietatea de la proportiile derivate pe care nu o vad?
PS. La problema 2 m-am gandit sa presupun ca (triunghiul trebuind sa fie isoscel in final) are din start 2 laturi egale si sa egalez doua variabile. Nu ajung prea departe nici asa, insa.😀
PPS. Cum fac sa scriu si eu matematic, ca lumea?
Problema a doua este incorecta din p.de v. dimensional. Poate este a^2=2bc.cosC?
3)Se da ; cosB+cosC=(b+c)/a.(corespunde dimensional). Deci ;
2(cos(B+C)/2)(.cos(B-C)/2)=(sinB+sinC)/sinA=2(sin(B+C)/2).(cos(B-C)/2)/
(2(sinA/2)(cosA/2)), sau; sinA/2=(cosA/2) /2.(sinA/2).(c0sA/2) , sau ;
2(sinA/2)^2=1 ,sau; 1-cosA=1->cosA=0-><A=90gr
Raspuns la prima intrebare
Adunarea rapoartelor asa cum s-a facut este corecta conf. proprietatilor rapoartelor iar ( sinB)^2+(sinC)^2=(sinA)^2 s-a dat prin problema
La 2 am reverificat cerinta, am copiat-o bine. Cum ii explic eu profului ca e incorecta? Cum ti-ai dat seama?
Le-am inteles pe celelalte, multumesc!
Pe langa astea, imi puteti spune, va rog, cum introduc caracterele matematice pe forumul asta?😀 Am mai intrebat de cateva ori si la fel a ramas.. E greu de urmarit si chiar de scris o cerinta in conditiile absentei functiei mai sus amintite.
Orice egalitate sau inegalitate geometrica, in afara de adevarul matematic trebue ca indeplineasca si conditia de ”masura”.In cazul exercitiului 2) se
egaleaza o dinensiune lineara masurata in metri cu o suprafata masurata in metri patrati . CUM SA POTI ABORDA O ASTFEL DE EGALITATE ?
a=2b.c.cosC->Membrul intai este o lungime si membrul doi este o suprafata .Numarul 2 si cos C ,sunt marimi fara dimensiuni. Clar?
Asta trebue sa fie si motivatia ce o vei face profesorului.
Ai avut dreptate.
S-a facut modificarea: a=2b cos(C)
Acum ar veni lungime=lungime si nu cu suprafata (doua laturi inmultite) cum era initial. Ar trebui sa „mearga” acum.
Deci ; a=2bcosC->cosC=(a/2)/b sau 2RsinA=2R.2simB.c0sC , sau ; sinA=sin(180-(B+C))=sin(B+C)=2sinBcosC=sib((B+C)+sin(B-C) sau;
0=sin(B-C)-><B=<C deci triunghiul este isoscel
Acestea sunt limbaje care permit scrierea simbolurilor matematice (si nu numai !). Utilizarea devine simpla dupa cateva incercari.
II) Folosesti butonul „citeaza”, din partea dreapta a unei pagini de pe acest forum, care contine text matematic.
Vei vedea cum a fost redactat, ce combinatii de taste si alfanumerice s-au folosit.
Transpun problemele in cadru mai timpuriu, catre clasa a VII-a.
Utilizez formulele pentru arie cu ajutorul sinusului si teorema cosinusului (varianta a teoremei lui Pitagora generalizata ! )
Voi folosi butonulTeX pentru a scrie simboluri matematice.
Foloseste butonul „citeaza”, din dreapta paginii, pentru a vizualiza redactarea.
Multumesc mult tuturor pentru precizari!