Aceasta problema este data suplimentar de profesoara.Nu am idee cum sa o fac si pot lua o nota buna pe ea(s-ar putea
Asa ca as dori,daca se poate sa imi arate cineva cum se face
Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.
Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.
Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.
V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.
Motivul pentru care raportezi utilizatorul.
Incearca sa faci un desen conf. problemei si ia pe „x” c.c.a. 20grade. Cum unghiurile ; <A=<B=<C=60 grade , unghiul <ABN=60-x. In triunghiul BCN, unghiul <BNC=180-60-x=120-x si unghiul <BNA=180-<BNC=60+x. Cum unghiul <ANP=2.x , deci unghiul <BNP=<BNA-<ANP=60+x-2.x=60-x, rezulta ca ; <BNP=<ABN=60-x , deci triunghiul BNP este isoscel, NP=PB. Unghiul <BPN=180-<BNP-<ABN=180-60+x-60+x=60+2.x . Cum unghiul <BPM=3.x , rezulta ca unghiul <NPM=<BPN-<BPM=60+2.x-3.x=60-x=<BPM , deci PM este bisectoarea unghiului <BPN si in triunghiul isoscel BPN , PM este si inaltime si mediana . Rezulta ca PM este si mediatoarea segmentului BN, deci MN=MB si triunghiul BMN este isoscel si unghiul <BNM=<MBN=x si unghiul <MNP=<BNM+<BNP=x+60-x=60 si unghiul <MNA=<MNP+<ANP=60+2.x .Daca x=15 grade , unghiul <MNA=60+2.15=90 grade sau ; MN este perpendicular pe AC.
Problema este cam dificila , in ultima parte. Intrebari?
Eu te mai rog frumos ceva,daca ai putea sa imi faci un desen aici,ca eu nu stiu sa il fac in paint sau alte deastea..sper ca nu cer prea mult!
Multumesc anticipat😳