“Itinerar cu surprize” se desfăşoară pe un teren accidentat, care să cuprindă unde este posibil, şi traversarea unei ape puţin adânci printr-un loc unde nu se află pod.
Fiecare grupă îşi alege un comandant, după care primeşte la plecare, de la organizatorul jocului, câte un plic cuprinzând schemă acelui traseu, care este o linie frântă închisă ce trece atât prin teren acoperit (pădure, livada) cât şi prin teren deschis (câmp). Lungimea itinerarului va fi aleasă între doi până la patru kilometri, în funcţie de vârsta şi antrenamentul copiilor. Parcurgerea câmpului va fi împărţită în patru etape, la sfârşitul căreia existând câte o “surpriză”, adică un arbitru de joc, care va înmâna echipelor semnul de trecere, un cartonaş sau un mic obiect, ca dovadă că grupa s-a deplasat conform schemei primate.
În afară de parcurgerea corectă a întregului traseu, grupele mai primesc şi o misiune comună pe care vor trebui s-o îndeplinească în timp ce merg, de exemplu să indentifice şi să culeagă cinci specii diferite de plante sau să facă trei desene ori fotografii cu teme indicate înainte.
La semnalul organizatorului principal al jocului, fiecare grupă porneşte pe traseu. Dacă sunt doar două grupe, acestea vor merge una în întâmpinarea celeilalte (în sensuri diferite), iar dacă sunt mai multe grupe, stratul se dăla interval de câte trei minute, în aceeaşi direcţie, cronometrandu-şi timpul pentru fiecare grupă.
La sfârşitul jocului, adică în momentul în care expiră timpul fixat, organizatorul principal se asigură că au sosit toţi membrii grupelor, că au adus toate dovezile de trecere pe la arbitrii de etape şi că au îndeplinit misiunea încredinţată.
Pentru cei întârziaţi sau pentru îndeplinirea incorectă a misiunii generale se aplică penalizări, dar se acordă şi premii pentru îndeplinirea misiunilor într-un timp mai scurt decât cel stabilit. Jocul este câştigat de grupa care a acumulat cel mai mare număr de puncte.
Lasa un comentariu