Jocul “Prinde vânatul” este pentru cel puţin opt participanţi. Activitatea se desfăşoară într-o pădure sau într-un loc deschis, unde jucătorii să se poată desfăşura în voie.
La începutul jocului, jucătorii vor fi împărţiţi în două echipe: jumătate dintre participanţi vor fi “vânatul” şi vor purta un semn distinctiv ( de exemplu un fular în jurul gâtului sau o insignă pe bluză), iar ceilalți vor fi vânătorii. Între vânat şi vânători va fi lăsată o distanţă de 50 de metri.
La semnalul arbitrului, vânătorii aleargă şi încearcă să prindă un vânat, căruia trebuie să îi ia semnul. Dar şi vânatul fuge cât poate de repede, se urcă în copaci, se ascunde pentru a nu fi prins.
Goana durează trei minute. Vânătorii care au reuşit să smulgă semnul vânătului se întorc şi-l predau arbitrului. Vânatul nu are voie să se lupte pentru a-şi recâştiga semnul pierdut.
Vânătorii se pot întovărăşi câte doi pentru prinderea unui vânat, dar şi cei ce reprezintă vânatul se pot întrajutora la urcarea în copaci, care trăgându-se de mână la fugă.
Această condiţie este valabilă şi de folos mai ales atunci când punctajul se face pe echipe şi are drept scop să dezvolte colaborarea dintre copii în acţiune.
Fiecare semn adus de un vânător este socotit un punct. Dacă este adus de doi vânători, fiecare primeşte numai câte o jumătate de punct. Un vânător poate aduce însă mai multe semne.
O secvenţă a jocului durează cinci minute. După mici pauze pentru odihnă, jocul se reia de patru ori, rolurile copiilor schimbându-se de fiecare dată, indiferent de faptul că au fost sau nu prinşi. La sfârşit caștigă cel care are cel mai mare număr de puncte.
Lasa un comentariu