Ex 2.Va rog!
Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.
Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.
Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.
V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.
Motivul pentru care raportezi utilizatorul.
a)![\overline{a_1a_2...a_n}=\overline{a_1a_2...a_{n-1}}\cdot10+a_n=\overline{a_1a_2...a_{n-1}}\cdot10-50a_n+51a_n=10(\overline{a_1a_2...a_{n-1}}-5a_n)+51a_n=10(\overline{a_1a_2...a_{n-1}}-5a_n)+17\cdot 3a_n](http://latex.codecogs.com/gif.latex?\overline{a_1a_2...a_n}=\overline{a_1a_2...a_{n-1}}\cdot10+a_n=\overline{a_1a_2...a_{n-1}}\cdot10-50a_n+51a_n=10(\overline{a_1a_2...a_{n-1}}-5a_n)+51a_n=10(\overline{a_1a_2...a_{n-1}}-5a_n)+17\cdot&space;3a_n)
Daca numarul din partea stanga este multiplu de 17, atunci si cel din partea dreapta este. Dar
este multiplu de 17, deci rezulta ca
este multiplu de 17. Deoarece 10 si 17 sunt coprime, rezulta ca
este multiplu de 17.
Daca
este multiplu de 17, atunci intreg membrul drept este multiplu de 17 si deci si partea stanga este multiplu de 17.
b)Din punctul a) stim ca 2006 da acelasi rest la impartirea cu 17 ca
. 170 este multiplu de 17, deci si 2006 este multiplu de 17.