Sa se afle nr a
8ax(bc-43)=2bc
Numerele care contin litere au bara deasupra .
Multumesc
Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.
Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.
Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.
V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.
Motivul pentru care raportezi utilizatorul.
Cam ce valori poate avea numarul bc-43?
Buna seara
Daca am inteles bine exercitiul scriem:
Poate am gresit eu undeva?
Evident.
Litera x desemnează înmulţirea.
Soluţia: a=2,b=4,c=6.
Buna seara
Mie personal nu mi se pare evident.
In majoritatea manualelor scolare inmultirea se simbolizeaza prin punct si nu prin x pentru a se evita intr-adevar confuzia.
Deci fie ca trebuia sa scrie 8a(bc-43) fie 8a.(bc-43).
Daca totusi elevul a simbolizat pe x ca pe o inmultire trebuia sa specifice acest lucru pentru ca x se poate considera ca o cifra si sa fie ca
Daca x ar fi fost cifra cum ar fi reprezentat-o?
Cu litera d, evident. Ce sens are să notezi 4 cifre cu a,b,c,x?
Dar, mă rog, asta e capacitatea de înţelegere…
Un sfat: nu te mai băga la clasele mici. Un doctor în ştiinţe se pricepe mai bine la chestii avansate.
Cu alte cuvinte de exemplu expresia y=3ax+b nu este potrivita ca notatii.
Ea trebuie scrisa a =3b+c ca asa urmeaza literele in alfabet.
Daca intepretam pe x ca pe o necunoscuta de ce nu am considera si ca x este in expresia data tot ca o necunoscuta si nu reprezinta simbolul de inmultire?
Prin exercitiul respectiv nu se specifica nimic despre cifrele b sau c.
Dupa cum vad eu din rezolvarea oferita b si c sunt la randul lor niste cifre fixe-asta nu ar fi trebuit sa se specifice in ipoteza?
Nu era normal sa se spuna ca aceste cifre reprezinta niste cunoscute?
Sau dupa domnul Gigelmarga asta este evident si nu mai trebuie specificat.
Important este sa se ia la rand literele din alfabet.
Ca domnul Gigelmarga se supara ca nu se iau literele la rand?
Interpretam noi o anumita ipoteza ca asa sau asa are sau nu sens?
Ciudata logica n-am ce zice!
Pana in clasa a 5-a, simbolul pentru inmultire este un x mic de tipar si nu un x cursiv. De aici si sensul univoc pe care-l are x in acea expresie.
Pe de alta parte, nu prea sunt variabile la clasa a 4-a. Ci doar diverse cifre ale unor numere.
Pentru problema data am dat deja o indicatie relevanta. Ce valori poate avea expresia bc-43 pentru a avea egalitate? De aici se deduce solutia, deja prezentata de domnul gigelmarga.
x
Enuntul devine:
x
Trebuie sa raspundem la intrebarea:
Buna ziua
😥
Meg pe rationamentul dl. Edy:
(80 si ceva)inmultit cu cat va da rezultatul(200 si ceva)?
In prima paranteza punem „ceva”egal cu doi si avem:
(80+2)inmultit cu (….)= 246(cea mai apropiata cifra)
Deci :
Spre deosebire de dl. Gigelmarga dl.Edy a indicat si un calcul,nu numai o solutie care nu stim de unde vine
Multumesc domnului Cristian pentru indicatiile date asupra semnului de inmultire.
L-am desfacut pe tot in baza 10 , pana la urma am aflat ca a = 2 , dar greu m-am prins , multumesc tuturor . Exercitiu este din culegerea de teste pentru clasa a IV editata de Colegiul National Vasile Alecsandri Galati .