Buna ziua. As vrea sa va rog sa ma ajutati cu aceste 2 exercitii multumesc. Nu am prea inteles lectia..
Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.
Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.
Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.
V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.
Motivul pentru care raportezi utilizatorul.
3) Să calculam raportul AM/MD.
![Rendered by QuickLaTeX.com \frac{BM}{MC}=\frac{3}{4}\Rightarrow \frac{BM}{3}=\frac{MC}{4}=\frac{BM+MC}{3+4}=\frac{2}{7}\Rightarrow BM=\frac{6}{7},\;MC=\frac{8}{7}.](https://anidescoala.ro/wp-content/ql-cache/quicklatex.com-4ad2b13e3c79648df0e7edc11f5ea095_l3.png)
![Rendered by QuickLaTeX.com AM=1+\frac{6}{7}=\frac{13}{7};\;MD=\frac{8}{7}+3=\frac{29}{7}\Rightarrow \frac{AM}{MD}=\frac{13}{29}.](https://anidescoala.ro/wp-content/ql-cache/quicklatex.com-c1404d1bb350a6516f76ac558388b6dd_l3.png)
având acelaşi sens, relaţia precedentă se traduce ![Rendered by QuickLaTeX.com \v{AM}=\frac{13}{29}\v{MD}\;sau\;29\v{AM}=13\v{MD}\;sau\;29\v{MA}+13\v{MD}=\v{0}}.](https://anidescoala.ro/wp-content/ql-cache/quicklatex.com-fb817f3dcd7fddf896884f74fa0b8a9e_l3.png)
![Rendered by QuickLaTeX.com \v{MA}=\v{OA}-\v{OM},\;\v{MD}=\v{OD}-\v{OM};\;din\;29(\v{OA}-\v{OM})+13(\v{OD}-\v{OM})=\v{0}Rightarrow 29\v{OA}+13\v{OD}=42\v{OM},\;sau\;\v{OM}=\frac{29\v{OA}+13\v{OD}}{42}.](https://anidescoala.ro/wp-content/ql-cache/quicklatex.com-dddb80d2c4bf4549da1b120f98e5e0e5_l3.png)
oricare ar fi punctul P în plan.![Rendered by QuickLaTeX.com \frac{BK}{KC}=\frac{3}{1}](https://anidescoala.ro/wp-content/ql-cache/quicklatex.com-3a5ec3cff6f8c3acb5a5544ba1a8a82e_l3.png)
şi de aici (vezi generalizarea) la ![Rendered by QuickLaTeX.com \v{AB}+3\v{AC}=(1+3)\v{AK};](https://anidescoala.ro/wp-content/ql-cache/quicklatex.com-87c13f84b3ffc84969dbf21b8ef252e6_l3.png)
![Rendered by QuickLaTeX.com \v{AC}=\v{AB}+\v{AD},\;de\;unde\;4\v{AK}=4\v{AB}+3\v{AD}.](https://anidescoala.ro/wp-content/ql-cache/quicklatex.com-258201e326795bfb6502c0069723b293_l3.png)
Avem
Vectorii
Dar
Generalizare importantă:
4) Este uşor de văzut că dacă AK este bisectoare, atunci triunghiurile ABK şi MCK sunt isoscele ( au câte 2 unghiuri
congruente), deci CK=CM=1. Repetând raţionamentul din problema precedentă, din
se ajunge la
dar
Cu bine,
ghioknt