Salut, ma numesc Catalin, am 15 ani si sunt in clasa a 9-a. NU pot sa spun ca am facut vre-o data cine-stie-ce performanta in matematica desi mai nou am inceput sa imi doresc exact acest lucru. Problema mea este aceea ca, desi ma consider realtiv buncel la matematica, nu prea stiu de unde sa incep. Adica am niste carti de matematica pt olimpiade doar ca acele exercitii sunt de o dificultate prea mare pentru mine. Din moment ce voi va pricepeti, mi-ati putea arata niste exercitii mai de nivelul meu ( la clasa ma descurc foarte bine) ceva de genu „olimpiada pentru incepatori”. De asemenea as aprecia daca ati putea sa-mi spuneti ce formule si teoreme ar trebui sa-mi insusesc ca sa am un nivel cat de cat decent. Chiar imi doresc sa fac performanta in matematica si intr-un final am sa ma descurc dar mi-ati fi de mare folos daca mi-ati putea da niste indicatii la inceput de drum. Sa gasesc inforamtia e foarte greu in zilele astea…. ( multumesc anticipat si scuze pt orice greseala de gramatica). Promit sa fiu un elev constiincios
Eu as zice ca ai inceput destul de bine: iti place matematica, ceea ce e absolut necesar.
Ca sa ajungi la un nivel inalt, trebuie sa muncesti foarte mult. Incepi usor, apoi cresti treptat nivelul. Eu iti recomand sa incepi prin a rezolva exercitiile din manual, toate (aprofundare + dezvoltare, acolo unde e cazul). Apoi poti lucra din Nastasescu (C.Nita si Nastasescu, parca asa ii zice).
E mult pana ajungi la prima nationala de mate…apoi lucrurile or sa mearga de la sine (daca ai asa zisa ambitie).
Sunt destul de multe lucruri importante pe care trebuie sa le stii, in afara de materia de la clasa precum formula lui Jensen generalizata sau inegalitatea CBS, a lui Ceabsev, Minkowski, si multe altele.
In orice caz, astea vor fi lucruri minore, nu trebuie sa te apuci sa le studiezi doar pentru ca le-am enumerat eu aici. Cea mai importanta latura a acestei situatii e sa iti placa. Daca intr-adevar iti place, o sa fie extrem de usor. Exersezi ore intregi fara sa obosesti, pentru ca subconstientul tau stie ca task-ul in care este angrenat creierul cognitiv are un efect pozitiv asupra bazei de cunostinte legate de matematica.
Daca iti vine greu sa lucrezi, sau obosesti prea repede, inseamna ca ceva nu merge bine si ar trebui sa nu obosesti creierul insistand asupra studiului, pentru ca devine ceva artificial si nociv. Trebuie sa ai foarte mare grija la aspectele astea de finete care sunt deosebit de importante, mai ales in cadrul actiunilor ce implica intelectul. O sa gasesti tu altceva la care te pricepi si la care treaba o sa mearga „ca unsa”.
Spor!