In ce clasa se invata ca 0,(9)=1?Va rog sa specificati manualul si editia.Multumesc!
Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.
Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.
Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.
V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.
Motivul pentru care raportezi utilizatorul.
Se preda si se explica efectiv unui elev de clasa V-a ca 0,(9)=1?Ma interesa in ce manual si cine edteaza manualul si evident din ce an este editia,deoarece sunt unii care ma intreaba asa ceva,eu nefiind profesor de matematica dar sunt pasionat de matematica.Eu nu sunt de-acord ca 1=0,(9),dar sunt de-acord ca 0,(9) tinde la 1.Sunt de-acord ca 0,(a)=a/9 in cazurile in care a=0 si 0<a<9.De ce nu este corect sa spunem ca 0,(9)=1?Daca consideram ca 0,(9)=1,atunci trebuie schimbata tabla inmultirii,ceea ce ar fi o bsurditate!Astept un raspuns logic!Multumesc!
S-a mai discutat pe seama acestor ‘exceptii’ sunt doar niste conventii, nu stiu ce vezi asa de interesant la ele. Pt un elev de gimnaziu exista regula de transformare care se aplica la orice ex de acest tip.
Nu este interesant,dar nu stiu cine si de ce este interesat sa inventeze o tabla a inmultirii absurde!?!!???Si iata de ce zic asta:
Este adevarat ca 0,(9)=1?Eu cred ca este gresit sa se afirme ca 0,(9)=1!
„De cate ori intra numarul „1” in numarul „1”? si Care este rezultatul lui 1:1=?”.Logic este sa spunem ca numarul „1” intra o data in numarul „1”. Daca veti raspunde ca 1:1=1,atunci intreabati-va cum se poate ca 1=1:1=0,(9) adica de ce facand impartirea cu rest 1:1 rezulta ca numarul „1” intra mai intai de zero ori in numarul „1” si apoi continuand impartirea rezulta la nesfarsit ca numarul „1” intra de 9 ori in numarul „10”……?!?!!???Deci este gresit sa se afirme ca 0,(9)=1!
Corect este ca sa se afirme ca 0,(9) tinde la numarul „1”.
Am dreptate?
Fie an=sqrt{[2n-1-2sqrt(-n+n^2)]/[n(n-1)]}.Sa se calculeze „Sn”.
demonstratia:
Scriem 0.(9) ca :
aplicand Formula pt suma geometrica de ratie 1/10 obtinem :
Acum trecand la limita(deoarece 9 din 0.(9)apare de infinit de ori) obtinem:
Deci:
Observatii:😀 )
1) Din aceasta demonstratia se pot demonstra\deduce toate formulele de transformare(deci e de folos pt cei care nu au inteles de exemplu dece 0.(3)=1/9 sau alte transformarii