Bun,
Determina Im f (multimea valorilor functiie) in fiecare dintre cauzurile:
a) f: {-1; 0; 1;2} –> R, f(x) = x^2+1.
Am facut asa:
f(-1) = (-1)^2 + 1 = -1+1 = 0
f(0) = 0^2 + 1 = 0+1 = 1
f(1) = a^2+1=1+1=2
f(2) – 2^2 + 1 = 4+1= 5
Acuma ce fac?
Salut,
Ai greşit la f(-1), valoarea corectă este 2, pentru că (-1)^2 = 1.
Finalul rezolvării este aşa Im f ={1,2,5}, aceasta este mulţimea valorilor funcţiei.
Green eyes.
Eu prost aici
3Inca ceva:
14. Pentru functiile de mai jos, scrieti multimea grafic si repreznetati-o intr-un sistme de axe de coordonate:
a) f: {-1; 0;1 ;2 ;3} -> R, f(x)=-2x+3
Cum naiba axe coorndate?
Grafic e desenaul dar axe cum ?
Salut,
Pentru orice reprezentare grafică a unei funcţii PRIMUL lucru pe care trebuie să-l desenezi este sistemul de axe de coordonate, compus din:
– axa orizontală, notată cu OX, pentru valorile lui x, reprezentată de o linie orizontală;
– axa verticală, notată cu OY, pentru valorile funcţiei, reprezentată de o linie verticală;
– axa verticală este perpendiculară pe axa orizontală şi viceversa;
– originea sistemului de coordonate (notată cu O), adică un punct aflat chiar la intersecţia celor 2 axe de coordonate;
– desenează cele 2 axe astfel încât partea din dreapta a axei orizontale să fie aproximativ egală cu partea din stânga a aceleiaşi axe orizontale;
– desenează cele 2 axe astfel încât partea de sus a axei verticale să fie aproximativ egală cu partea de jos a aceleiaşi axe verticale;
– sensul pozitiv pentru axa OX (orizontal către dreapta), marcat cu o săgeată către dreapta, chiar în capătul drept al axei OX, sub săgeată se scrie x;
– sensul pozitiv pentru axa OY (vertical în sus), marcat cu o săgeată înspre sus, chiar în capătul superior al axei OY, în stânga săgeţii se scrie y;
– unitatea pentru axa OX, adică un segment pe axa OX care convenţional reprezintă o unitate. Odată definită unitatea, aceasta trebuie marcată pe axa OX, atât în partea pozitivă a axei (orizontal către dreapta), cât şi în partea negativă a axei (orizontal către stânga), funcţie de nevoi. Acest segment unitate (pe axa orizontală OX, orientat în dreapta) are capătul din stânga chiar în originea O a axelor de coordonate, iar capătul din dreapta este marcat grafic printr-o linie scurtă verticală, care intersectează axa OX. În dreptul acestei linii scurte trebuie să-l scrii pe 1, sub axă. Apoi către dreapta, următorul segment unitate se marchează la fel, în dreptul liniuţei de marcare se scrie 2, şi aşa mai departe. Similar pentru partea negativă a axei orizontale OX (de la originea O orizontal către stânga), vei avea punctele -1, -2, etc.;
– unitatea pentru axa OY, adică un segment pe axa OY care convenţional reprezintă o unitate. Odată definită unitatea, aceasta trebuie marcată pe axa OY, atât în partea pozitivă a axei (vertical în sus), cât şi în partea negativă a axei (vertical în jos), funcţie de nevoi. Acest segment unitate (pe axa verticală OY, orientat în sus) are capătul de jos chiar în originea O a axelor de coordonate, iar capătul de sus este marcat grafic printr-o linie scurtă orizontală, care intersectează axa OY. În dreptul acestei linii scurte trebuie să-l scrii pe 1, în stânga axei. Apoi vertical în sus, următorul segment unitate se marchează la fel, în dreptul liniuţei de marcare se scrie 2, şi aşa mai departe. Similar pentru partea negativă a axei verticale OY (de la originea O vertical în jos), vei avea punctele -1, -2, etc.
Aşadar, numai după ce vei fi desenat sistemul de coordonate vei putea desena graficul funcţiilor.
Ai înţeles ?
Green eyes.
AAAA, m-am prins😀 Mersi mult!