6,7,8 Dau multe puncte. Vreau sa vad si cum ati facut.
Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.
Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.
Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.
V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.
Motivul pentru care raportezi utilizatorul.
6) 2·(x-2)-3x/2=x-3 => 4x-8-3x=2x-6 => -8+6=x => x=-2. E soluţie unică şi e număr întreg. Nu prea are sens „să se rezolve în Z”
7) -10÷5 – 15÷-3=-2+5=3
8) x∈Z şi F= (2x+5)/(2x-1)∈Z
Putem considera x real şi căuta doar valorile întregi ale lui x pentru care condiţia cerută este satisfăcută.
Vedem că F nu există pt x=1/2. Derivata funcţiei F este totdeauna negativă,deci F este monoton descrescătoare ∀x≠1/2.
Pt x<1/2 F est negativă iar pt x>1/2 F este pozitivă.
1) Pt x<1/2, F est totdeauna mai mică decît 1 => pt x<1/2 prezintă interes valorile lui x pentru care F≤0 ;
F=0 pentru x=-5/2.
=> pentru x<1/2 trebuie testate valorile x=0, x=-1 şi x=-2, căci, pentru x întreg ≤-3 , 0 < F < 1 deci F nu este întreagă.
2) Pt x>1/2, F est totdeauna mai mare decît 1 => pt x>1/2 prezintă interes valorile lui x pentru care F ≥ 2 ;
F ≥ 2 pentru x ≤ 3,5.
=> pentru x>1/2 trebuie testate valorile x=1, x=2 şi x=3, căci, pentru x întreg >3 , 1 < F < 2, deci F nu este întreagă.
x=-2 => F= -1/5 ; x=-1 => F=-1 ; x=0 => F=-5 ; x=1 => x=7 x=2 => F=3 ; x=3 => F=11/5
=> răspuns x∈{-1,0,1,2}