Buna ziua! Ma puteti ajuta, va rog, la exercitiile A3, A5 si A6? Multumesc anticipat!
MariusDanFlorescuuser (0)
Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.
Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.
Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.
V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.
Motivul pentru care raportezi utilizatorul.
A4. a) Relația din ipoteză, valabilă pentru orice element, se aplică elementului x+x și se studiază consecințele:
.
După cum observi, am folosit distributivitatea, relația din ipoteză și regula reducerii termenilor în grupul (A, +) (care este același lucru cu regula simplificării într-un grup în notație multiplicativă).
b). Nu avem ce demonstra; dacă ipoteza este valabilă pentru orice x, ea este aplicabilă și lui x+y.
c). Să observăm mai întâi că x+x=0 se mai scrie x=-x, deci în acest inel orice element se poate înlocui la nevoie cu opusul său. Apoi, din relația de la b), deducem:
,
care se mai scrie yx=-xy sau, cu observația de mai sus, yx=xy.
A5. Această problemă este și mai simplă decât A4. Este suficient să verifici că
.
Evident, cele două paranteze comută între ele pentru că oricare două puteri ale unui element comută între ele.
Cu asta am demonstrat două lucruri: că 1-a este inversabil și că
A6. Afirmația din ipoteză, că este inversul lui 1-ab înseamnă, conform definiției, că
, adică
sau încă: .
Exact aceste relații le vom folosi la momentul oportun în următoarele calcule.
.
Aceste rezultate dovedesc tocmai că 1-ba este element inversabil și că inversul său este .
Va multumesc din suflet pentru ajutorul acordat!