La un concurs participa de trei ori mai multi baieti decat fete. Cate fete si cati baieti sunt, stiind ca fetele sunt cu 26 mai putine decat baietii?
Rezolva problema prin metoda grafica.
Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.
Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.
Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.
V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.
Motivul pentru care raportezi utilizatorul.
Care crezi ca este „segmentul – valoare necunoscuta” in aceasta problema?
Iti pun intrebari pentru ca pe urma sa-i poti explica odraslei.
Cred ca cel a fetelor.
Pana aici e bine. Insa nu inteleg unde intampini probleme. Incearca sa faci o diagrama asa cum am facut eu la alte probleme.
fete |––-|
baieti |––-|––-|––-|––-|
problema este ca fiica mea trebuie sa faca si niste calcule pe baza acestei reprezentari grafice. Eu nu sunt sigura daca fac bine aceste segmente. In functie de acestea ea trebuie sa rezolve problema si cu operatii matematice.
Constat că aveţi dificultăţi în a înţelege ce înseamnă „de trei ori mai mulţi”…
Imi cer scuze dar chiar nu stiu.
In plus fata de ce a spus domnul gigelmarga, mi se pare gresit sa puneti fata sa faca doar operatiile aritmetice. Nu cred ca ideea principala este de a face calculatoare umane, ci de a face oamenii sa gandeasca o problema. Este o diferenta majora intre cele 2 aspecte.
Caz concret: am dat o problema dintr-o culegere unor elevi (rude ale mele de la tara) de clasa a 4-a si a 5-a. Problema prezenta 4 numere. Din pacate elevii nu puteau gandi problema si tot ce intelesesera ei din matematica este ca daca ai niste numere intr-o problema, trebuie sa faci niste operatii pana obtii rezultatul din manual/culegere.
Consider aceasta modalitate foarte periculoasa.
@gigelmarga Acesta este un din motivele pentru care v-am pus o anumita intrebare in mod privat.
LE: Considerand diagrama facuta de tine, presupunem ca ar fi 10 fete. Adica fiecare segment reprezinta 10 persoane. Cati baieti ar fi atunci?
30 de baieti si cred ca am pus un segment in plus
Nu obtii 30 de baieti ci 40. La asta s-a referit domnul gigelmarga.
Obtii 30 doar daca e un segment in minus, asa cum ai zis mai sus.
Cred ca ar fi bine sa intelegi si textul pe care l-am scris eu, situatie reala si sa incerci sa reflectezi ce si cum vrei sa procedezi in continuare.
Ar reiesi 40 de baieti din desenul facut de mine, dar cand am spus ca 30 m-am referit la cel care ar fi trebuit sa-l fac de la inceput corect, adica sa fi pus un segment mai putin.
Banuiesc ca mai departe nu mai sunt probleme. Iar cauza principala a fost depistata.
Incearca sa creezi/modelezi probleme cu elemente din mediul fetei. Un exemplu ar fi cu portocale, mere …
„de trei ori mai multi baieti decat fete”
„fetele sunt cu 26 mai putine decat baietii”, adică :
băietii sunt cu 26 mai multi decât fetele.
III)
Comparăm reprezentările băietilor din cele două cazuri: