Inregistrare

Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.

Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.

Aveti deja cont ? Login


Aveti deja cont ? Autentificare

Login

Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.

Inregistrare

Resetare parola?

Nu aveti cont ? Inregistrare

Resetare parola

V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.

Aveti deja cont ? Autentificare

Va rugam sa va autentificati.

Resetare parola?

Nu aveti cont ? Inregistrare

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.

Motivul pentru care raportezi utilizatorul.

LoginInregistrare

AniDeȘcoală.ro

AniDeȘcoală.ro Logo AniDeȘcoală.ro Logo

AniDeȘcoală.ro Navigation

  • TEME
  • FUN
  • SCOALA
  • DEX
  • PARENTING
CAUTA
PUNE O INTREBARE

Mobile menu

Inchide
PUNE O INTREBARE
  • HOME
  • TEME
    • Matematica
    • Limba romana
    •  Istorie
    •  Chimie
    • Biologie
    • Geografie
    •  Fizica
    • Informatica
    • Limbi straine
      • Engleza
      • Franceza
      • Germana
      • Altele
    • Diverse
    • Provocari
  • FUN
    • Povești pentru copii
      • Povesti nemuritoare
      • Povesti scurte cu talc
      • Alexandru Mitru
      • Anton Pann
      • Calin Gruia
      • Constanta Nitescu
      • Dumitru Almas
      • Elia David
      • Emil Garleanu
      • Grigore Alexandrescu
      • Ion Creanga
      • Ion Luca Caragiale
      • Marcela Penes
      • Marin Sorescu
      • Petre Ispirescu
      • Victor Eftimiu
      • Alti autori romani
      • Autori straini
        • Antoine de Saint Exupery
        • Charles Perrault
        • Edmondo de Amicis
        • Erika Scheuering
        • Esop
        • Felix Salten
        • Fraţii Grimm
        • Hans Christian Andersen
        • Jean de la Fontaine
        • Johanna Spyri
        • Lev Nicolaevici Tolstoi
        • Rudyard Kipling
        • Virginia Waters
        • Alti autori straini
    • Poezii
      • Grigore Vieru
      • Elena Farago
      • George Toparceanu
      • George Cosbuc
      • Mihai Eminescu
      • Nicolae Labis
      • Otilia Cazimir
      • Tudor Arghezi
      • Vasile Alecsandri
      • Alti autori
    • Stiati ca...
      • Romania
      • Sistemul solar
      • Plante
      • Animale
      • Superlative geografice
      • Altele
    • Citate celebre
    • Proverbe
    • Ghicitori
    • Glume si bancuri
    • Teste de cultura generala
    • Teste de personalitate
    • Probleme distractive
    • Activitati educative
    • Sfaturi practice
    • Planșe de colorat
    • Jocuri in aer liber
    • Abilitati practice
    • Jocuri distractive
    • Cantece pentru copii
    • Codul bunelor maniere
  • SCOALA
    • Matematica
      • Formule Algebra
      • Formule Geometrie
      • Formule Analiza
    • Gramatica
      • Stii sa scrii ?!
      • Părți de propoziție
      • Părți de vorbire
      • Cazurile
      • Sintaxa
      • Diverse
    • Limba romana
      • Bacalaureat
      • Abecedar
    • Cultura generala
  • IARNA
    • Colinde pentru copii
    • Povești de iarnă
    • Povești de Crăciun
    • Craciunul ... ce, cum, cand ?
  • DEX
  • PARENTING
  • PUNCTE SI RANGURI
  • FAQ
  • CONTACT
Home/ Intrebari/Q 79508
Urmator
In Process

AniDeȘcoală.ro Latest Intrebari

dennis9091
dennis9091guru (IV)
Pe: 13 decembrie 20122012-12-13T12:51:49+02:00 2012-12-13T12:51:49+02:00In: MatematicaIn: Clasele IX-XII

inegalitate

Fie a,b,c>sau egal cu 0. astfel incat a^2+b^2+c^2=3. Sa se arate ca:
(a^3+a+1)(b^3+b+1)(c^3+c+1)<sau egal cu 27.

  • 0
  • 0
  • 2222
  • 0
  • Share
    • Share pe Facebook
    • Share pe Twitter
    • Share pe WhatsApp

Similare

  • Poate cineva sa mă ajute de la ...
  • z = cos 23pi/17 - i sin ...
  • 1) Cate numere naturale de cinci cifre ...
  • Mulțumesc anticipat de răspuns.
  • Calculaţi aria trapezului cu lungimile bazelor 6cm ...
  • Buna! Ma puteti ajuta la aceasta varianta ...

22 raspunsuri

  1. ali
    ali maestru (V)
    2012-12-14T15:22:33+02:00A raspuns pe 14 decembrie 2012 la 3:22 PM

    Daca nu v-a fi trimis subiectul în zona carantina atunci voi posta o solutie (folosind inegalitatea lui Cebasev)….. Nu vreau ca munca mea sa ajungă la „gunoi”….

    [hr]Propun ca în momentul în care un subiect este mutat sau trimis la gunoi de moderator/admin sa se precizează si motivul !

      • 0
    • Raspunde
  2. DD
    DD profesor
    2012-12-14T18:11:00+02:00A raspuns pe 14 decembrie 2012 la 6:11 PM

    Attached files

      • 0
    • Raspunde
  3. dennis9091
    dennis9091 guru (IV)
    2012-12-14T18:32:49+02:00A raspuns pe 14 decembrie 2012 la 6:32 PM

    DD wrote:


    Cum pot sa descarc imaginea pe care ai pus’o ? Multumesc!

      • 0
    • Raspunde
  4. dennis9091
    dennis9091 guru (IV)
    2012-12-14T18:33:26+02:00A raspuns pe 14 decembrie 2012 la 6:33 PM

    ali wrote: Daca nu v-a fi trimis subiectul în zona carantina atunci voi posta o solutie (folosind inegalitatea lui Cebasev)….. Nu vreau ca munca mea sa ajungă la „gunoi”….

    [hr]Propun ca în momentul în care un subiect este mutat sau trimis la gunoi de moderator/admin sa se precizează si motivul !


    Iti multumesc daca ma vei putea ajuta postand o solutie..

      • 0
    • Raspunde
  5. dennis9091
    dennis9091 guru (IV)
    2012-12-14T18:57:01+02:00A raspuns pe 14 decembrie 2012 la 6:57 PM

    Multumesc mult DD.

      • 0
    • Raspunde
  6. ali
    ali maestru (V)
    2012-12-15T12:48:55+02:00A raspuns pe 15 decembrie 2012 la 12:48 PM

    DD wrote:


    Foarte buna solutie …. bravo !

    Iti multumesc daca ma vei putea ajuta postand o solutie..


    Nu cred ca mai ai nevoie …. Solutia lui DD este foarte scurta si foarte simpla…. mai mult de cât atât nu se poate….

    Ps: dacă vrea cineva neapărat sa vadă si o solutie folosind inegalitatea lui cebasev … atunci voi posta si eu varianta mea (este mai lunga) !

      • 0
    • Raspunde
  7. dennis9091
    dennis9091 guru (IV)
    2012-12-15T15:25:10+02:00A raspuns pe 15 decembrie 2012 la 3:25 PM

    Iti multumesc . Varianta lui DD este exceptionala.

      • 0
    • Raspunde
  8. MathDa
    MathDa
    2012-12-15T16:46:23+02:00A raspuns pe 15 decembrie 2012 la 4:46 PM

    DD wrote:

    Nu te supara dar pt ca Mg<=Ma si daca Ma>=3 nu rezulta neaparat ca Mg<=3 deci tu ar trb sa demonstrezi ca Ma<=3

      • 0
    • Raspunde
  9. MathDa
    MathDa
    2012-12-15T17:45:08+02:00A raspuns pe 15 decembrie 2012 la 5:45 PM

    se poate demonstra a^3+a+1<=3a^2 <=>a^3+a-2a^2+1-a^2<=0<=>
    (rad(a^3)+rad(a))^2-a^2<=-1<=>a(a-1-rad(a))(a-1+rad(a))<=-1;
    observam ca a-rad(a) este mai mare cu cat a ul este mai mare si a este maxim rad(3) efectuand calculele pt a=rad(3) se obtine un adevar,in mod analog se dem b^3+b+1<=3b^2 si c^3+c+1<=3c^2.Immultind relatiile obtine (a^3+a+1)(b^3+b+1)(c^3+c+1)<=3^3(abc)^2 si cum a^2+b^2+c^2=3=> cu Ma>=Mg ca (abc)^2<=1 de unde => concluzia

      • 0
    • Raspunde
  10. dennis9091
    dennis9091 guru (IV)
    2012-12-15T17:57:50+02:00A raspuns pe 15 decembrie 2012 la 5:57 PM

    MathDa wrote: [quote=DD]

    Nu te supara dar pt ca Mg<=Ma si daca Ma>=3 nu rezulta neaparat ca Mg<=3 deci tu ar trb sa demonstrezi ca Ma<=3
    Ai dreptate.

      • 0
    • Raspunde
  11. ali
    ali maestru (V)
    2012-12-15T18:49:43+02:00A raspuns pe 15 decembrie 2012 la 6:49 PM

    pt ca Mg<=Ma si daca Ma>=3 nu rezulta neaparat ca Mg<=3


    Citind ce ai scris … da! … cred ca ai dreptate ….

    (rad(a^3)+rad(a))^2-a^2<=-1<=>a(a-1-rad(a))(a-1+rad(a))<=-1;


    Aici cred ca-ti scapă ceva (nu-s 100% sigur, ar fi preferabil sa folosesti codul latex)…

    observam ca a-rad(a) este mai mare cu cat a ul este mai mare si a este maxim rad(3)


    Daca esti într-o sala de examen … atunci nu este suficient ce afirmi …. Ca sa afirmi ceva trebuie sa si-l demonstrez …. deci apare un „minus” în solutia ta !
    Pe cuvântul meu, devin extrem de fericit când vad si alte solutii … alte idei fata de ale mele (care de obicei sunt complicate)…. însă ideea ta… sigur este incompleta !
    De exemplu…. încă nu mai convins cu a^3+a+1<=3a^2 ?!

      • 0
    • Raspunde
  12. dennis9091
    dennis9091 guru (IV)
    2012-12-15T18:52:35+02:00A raspuns pe 15 decembrie 2012 la 6:52 PM

    ali wrote:

    pt ca Mg<=Ma si daca Ma>=3 nu rezulta neaparat ca Mg<=3


    Citind ce ai scris … da! … cred ca ai dreptate ….

    (rad(a^3)+rad(a))^2-a^2<=-1<=>a(a-1-rad(a))(a-1+rad(a))<=-1;


    Aici cred ca-ti scapă ceva (nu-s 100% sigur, ar fi preferabil sa folosesti codul latex)…

    observam ca a-rad(a) este mai mare cu cat a ul este mai mare si a este maxim rad(3)


    Daca esti într-o sala de examen … atunci nu este suficient ce afirmi …. Ca sa afirmi ceva trebuie sa si-l demonstrez …. deci apare un „minus” în solutia ta !
    Pe cuvântul meu, devin extrem de fericit când vad si alte solutii … alte idei fata de ale mele (care de obicei sunt complicate)…. însă ideea ta… sigur este incompleta !
    De exemplu…. încă nu mai convins cu a^3+a+1<=3a^2 ?!


    Ali are dreptate.!

      • 0
    • Raspunde
  13. MathDa
    MathDa
    2012-12-15T19:02:35+02:00A raspuns pe 15 decembrie 2012 la 7:02 PM

    observam ca a-rad(a) este mai mare cu cat a ul este mai mare si a este maxim rad(3)


    Daca esti într-o sala de examen … atunci nu este suficient ce afirmi …. Ca sa afirmi ceva trebuie sa si-l demonstrez …. deci apare un „minus” în solutia ta !
    Pe cuvântul meu, devin extrem de fericit când vad si alte solutii … alte idei fata de ale mele (care de obicei sunt complicate)…. însă ideea ta… sigur este incompleta !
    De exemplu…. încă nu mai convins cu a^3+a+1<=3a^2 ?!
    Poi a^2<=3 din ipoteza =>extragand radicalul a<=rad(3)
    cu factor comun rad(a)(rad(a)-1) si atunci aceasta expresie creste in functie de a, cu cat a-ul este mai mare cu atat expresia devine mai mare.
    Multumesc de sfat si te rog sa-mi spui daca am gresit ceva in acest rationament ca sa evit astfel de greseli pe viitor

      • 0
    • Raspunde
  14. ali
    ali maestru (V)
    2012-12-15T19:39:56+02:00A raspuns pe 15 decembrie 2012 la 7:39 PM

    Functia f\left( a \right) = {a^3} + a + 1 - 3{a^2} este descrescătoare pe anumite intervale uite-te la schită:

    Adica pentru anumite valori a lui a>0 inegalitatea este falsa, exemplu:
    \begin{array}{l} 	a = \frac{1}{2}\\ 	{\left( {\frac{1}{2}} \right)^3} + \left( {\frac{1}{2}} \right) + 1 - 3{\left( {\frac{1}{2}} \right)^2} \le 0 \to {\rm{fals}}\\ 	{\left( {\frac{1}{2}} \right)^3} + \left( {\frac{1}{2}} \right) + 1 - 3{\left( {\frac{1}{2}} \right)^2} \ge 0 \to {\rm{adevarat}} \Leftrightarrow {\left( {\frac{1}{2}} \right)^3} + \left( {\frac{1}{2}} \right) + 1 \ge 3{\left( {\frac{1}{2}} \right)^2} 	\end{array}
    Sunt multe de spus legate despre aceste greseli pe care le facem ….. însă cu timpul învătăm sa le ocolim !
    Îti voi da un sfat care mi la dat si mie cândva un coleg de al meu ….
    Când avem o inegalitate de demonstrat … ultima solutie la care ar trebui sa te gândesti este: sa prelucrezi inegalitate pe parti…. mai apoi le aduni/scazi/multiplici/imparti … etc …. astfel riscam sa nu controlam semnul !

      • 0
    • Raspunde
  15. MathDa
    MathDa
    2012-12-15T19:47:47+02:00A raspuns pe 15 decembrie 2012 la 7:47 PM

    Ms mult,mai bn ca am comis aceasta greseala acuma decat sa o fi comis la un concurs sau olimpiada,totusi as vrea sa inteleg cum se rezolva aceasta problema

      • 0
    • Raspunde
  16. dennis9091
    dennis9091 guru (IV)
    2012-12-16T07:39:07+02:00A raspuns pe 16 decembrie 2012 la 7:39 AM

    Si eu as vrea sa vad o rezolvare finala si cat se poate de corecta .

      • 0
    • Raspunde
  17. DD
    DD profesor
    2012-12-16T10:02:00+02:00A raspuns pe 16 decembrie 2012 la 10:02 AM

    Attached files

      • 0
    • Raspunde
  18. ali
    ali maestru (V)
    2012-12-16T11:57:15+02:00A raspuns pe 16 decembrie 2012 la 11:57 AM

    Nu ….. aici iti scapă ceva …!
    Dintr-o propozitie falsa se poate obtine un adevăr!
    Deci, dacă inegalitatea initială a fost falsa se putea la fel de frumos sa formulezi din ea o inegalitate care este adevărată!
    In concluzie, o inegalitate matematica nu se poate demonstra plecând de la presupunerea ca inegalitatea initială este adevărata!

      • 0
    • Raspunde
  19. ali
    ali maestru (V)
    2012-12-16T12:03:57+02:00A raspuns pe 16 decembrie 2012 la 12:03 PM

    Am asteptat sa-mi spune denis de unde a făcut rost de aceasta problema …. dacă era o problema propuse la vreun concurs în desfăsurarea atunci nu puteam posta o solutie (ar fi interzis conform regulamentului)!

    totusi as vrea sa inteleg cum se rezolva aceasta problema


    Solutia completa:
    \begin{array}{l} 	{a^2} + {b^2} + {c^2} = 3 \Leftrightarrow \left( {{1^2} + {1^2} + {1^2}} \right)\left( {{a^2} + {b^2} + {c^2}} \right) = 9\\ 	{\rm{CBS}}:\left( {{1^2} + {1^2} + {1^2}} \right)\left( {{a^2} + {b^2} + {c^2}} \right) \ge {\left( {a + b + c} \right)^2} \Leftrightarrow 9 \ge {\left( {a + b + c} \right)^2}\left| {\left( { \uparrow \frac{3}{2}} \right)} \right. \Rightarrow \\ 	27 \ge {\left( {a + b + c} \right)^3} \to \left( {{\rm{relatia 1}}} \right)\\ 	{\left( {{\rm{MA}} - {\rm{MG}}} \right)_3}:{\left( {a + b + c} \right)^3} \ge 27abc \to \left( {{\rm{relatia 2}}} \right)\\ 	{\rm{relatia 1}}{\rm{,relatia 2}} \Rightarrow \max \left\{ {abc} \right\} = 1.\\ 	{\rm{Pasul 2) rescriem inegalitatea initiala ca fiind:}}\\ 	\left( {\frac{{{a^3} + a + 1}}{3}} \right)\left( {\frac{{{b^3} + b + 1}}{3}} \right)\left( {\frac{{{c^3} + c + 1}}{3}} \right) \le 1\\ 	{\rm{Mai departe}}{\rm{, aplicam inegalitatea lui cebasev:}}\\ 	\left( {\frac{{{a^3} + a + 1}}{3}} \right)\left( {\frac{{{b^3} + b + 1}}{3}} \right) \le \left( {\frac{{{a^3}{b^3} + ab + 1}}{3}} \right)\left| { \times \left( {\frac{{{c^3} + c + 1}}{3}} \right)} \right. > 0 \Rightarrow \\ 	\left( {\frac{{{a^3} + a + 1}}{3}} \right)\left( {\frac{{{b^3} + b + 1}}{3}} \right)\left( {\frac{{{c^3} + c + 1}}{3}} \right) \le \left( {\frac{{{a^3}{b^3} + ab + 1}}{3}} \right)\left( {\frac{{{c^3} + c + 1}}{3}} \right)\mathop  \le \limits^{{\rm{Cebasev}}} \frac{{{a^3}{b^3}{c^3} + abc + 1}}{3} \le 1\\ 	{\rm{Ultima inegalitate este o consecinta a faptului}}\max \left\{ {abc} \right\} = 1. 	\end{array}

      • 0
    • Raspunde
  20. sandy_sc
    sandy_sc maestru (V)
    2012-12-16T14:17:16+02:00A raspuns pe 16 decembrie 2012 la 2:17 PM

    ali wrote:
    \left(
    {\rm{Ultima inegalitate este o consecinta a faptului}}\max \left\{ {abc} \right\} = 1.
    \end{array}[/tex]


    Pt max{a,b,c}=1 egalitatea data pri enunt nu poate exista>In acest caz suma patratelor numerelor a,b,c este < 3

      • 0
    • Raspunde
  21. ali
    ali maestru (V)
    2012-12-16T14:28:29+02:00A raspuns pe 16 decembrie 2012 la 2:28 PM

    Pt max{a,b,c}=1 egalitatea data pri enunt nu poate exista>In acest caz suma patratelor numerelor a,b,c este < 3


    Este defapt max{abc}=1 =/ max{a,b,c} (doar în anumite conditii sunt egale).
    Mai clar, din rel_1 si rel_2 => 27>=27abc <=> abc<=1.
    Sau, orice putere a lui abc <=1 => ultimul raport nu poate depăsi valoarea 1…. Fiind vorba de numere strict pozitive !

      • 0
    • Raspunde
  22. Zeus
    Zeus veteran (III)
    2012-12-17T18:12:19+02:00A raspuns pe 17 decembrie 2012 la 6:12 PM

    Foarte bine lucrat. Am vrut si eu sa ma gandesc la ea ca a trezit unele controverse vad… dar nici n-am mai apucat 😀 WELL DONE!

      • 0
    • Raspunde
Raspunde

Raspunde
Anulează răspunsul


Sidebar

PUNE O INTREBARE
  • IARNA
    • Colinde pentru copii
    • Povești de iarnă
    • Povești de Crăciun
    • Craciunul ... ce, cum, cand ?
  • FUN
    • Povești pentru copii
    • Povesti scurte cu talc
    • Povesti nemuritoare
    • Poezii
    • Stiati ca...
    • Citate celebre
    • Proverbe
    • Ghicitori
    • Glume si bancuri
  • SCOALA
    • Matematica
      • Formule Algebra
      • Formule Geometrie
      • Formule Analiza
    • Stii sa scrii ?!
    • Comentarii si rezumate
    • Cultura generala

Explore

  • Matematica
  • Limba romana
  •  Istorie
  •  Chimie
  • Biologie
  • Geografie
  •  Fizica
  • Informatica
  • Limbi straine
    • Engleza
    • Franceza
    • Germana
    • Altele
  • Diverse
  • Provocari

Footer

Despre noi

Platforma educationala pentru copii, parinti si profesori. Pune intrebari si primeste raspunsuri de la profesori si utilizatori experimentati. Transmite sugestii, povesti, articole etc.

Utile

  • Puncte si Ranguri
  • FAQ
  • Termeni și condiţii
  • Contact

Proiecte

  • Parenting
  • Dictionar explicativ
  • Matematica
  • Gramatica limbii romane
  • Trafic

Statistici

  • Intrebari : 30.815
  • Raspunsuri : 70.048
  • Best Answers : 401
  • Articole : 5.247
  • Comentarii : 15.544

Inserează/editează legătura

Introdu URL-ul de destinație

Sau leagă-te la conținutul existent

    Nu ai specificat niciun termen de căutare. Arăt elementele recente. Căută sau folosește tastele săgeată sus și jos pentru a selecta un element.