(1/2)+(1/4)=0,75 .Dar cum se face de da asa?
Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.
Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.
Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.
V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.
Motivul pentru care raportezi utilizatorul.
Poti sa faci si babeste: 1/2 = 0,50; 1/4 = 0,25; adunate = 0,75.
Cum s-a ajuns la 3/4? Asta e tot ce ma intereseaza😳 Multumesc f mult 😯 Si mai vreau sa stiu, asta fiind alt exercitiu, d c (1/3)-1 =-2/3. Eu imi imaginez, dar nu st sigura
Daca nu stii sa rezolvi operatiile astea banale, de clasa a 6-a, cum oare poti rezolva problemele de analiza?
Cand ai de adunat 2 fractii cu numitori diferiti, cum procedezi??? Aceeasi idee e si pentru scadere.
Invata sa gandesti, nu sa astepti sa-ti dam noi rezolvarile pentru ca doar tu iesi in dezavantaj din toata situatia asta.
Aduci la acelasi numitor…adica amplifici acolo unde e cazul. Vrei sa-ti dau toata „rezolvarea”?
E grav….
Ba nu e, pentru ca dupa ce imi explici nu o sa mai fie Ms . D c 3 pe 3? Ca sa fie 1?dar d und e luat? Si dupa d c e pe 4?Dincolo d c se amplifica cu 2?
E grav pentru ca astea trebuiau sa fie in reflex-ul tau pana la acest nivel.
Daca iti dau alt exercitiu asemanator nu cred ca stii sa-l rezolvi.
La primul ex, in prima fractie amplific cu 2 pentru a ajunge la numitorul comun, care este 4. Daca amplific cu 2 atat numitorul cat si numaratorul primei fractii se inmulteste cu 2, apoi se aduna cu numaratorul fractiei 2 si rezulta 3/4.
La al doilea ex., pe 1 il amplific cu 3 pentru ca numitorul comun e 3 si deci 1 amplificat cu 3 va deveni 3/3 = 1. Avand acelasi numitor, pot aduna numaratorul fractiei 2 cu numaratorul primei fractii, adica 1/3-3/3=-2/3.
Multumesc. Dar 1 amplificat cu 3 e 3. Si atunci dupa ce regula e 3/3?
Domnişoară…cu tot respectul, ce fel de intrebare e asta?
Imaginaţi-vă că: 1, ca numar rational poate fi scris
deci atunci cand se amplifica o fractie, se inmulteste si numaratorul si numitorul cu acelasi numar real nenul. De acolo este 3/3.
Multumesc❗
Ai inteles ceva?
Bineinteles ca am inteles ; mi s-a explicat bine😉 ❗
Da? Sa iau asta ca un compliment? Ia sa vedem…
Daca ai inteles inseamna ca poti rezolva si acest exercitiu care are cerinta simpla, si anume: Sa se afle x, stiind ca:
15/2 amplificat cu 2, 2/3 amplificat cu 4 . . .=134/12-9/24 =259/24
Vad ca ti-a iesit rezultatul. Oricum….exercitiul a fost de clasa a 6-a cred.
Sa te vad la asta:
Aceeasi cerinta.
Vad ca ti-a iesit rezultatul. Oricum….exercitiul a fost de clasa a 6-a cred.
Sa te vad la asta:
Aceeasi cerinta.
E prea mic scrisul si nu se intelege. Uita-te si tu la 15/2 de ieri sau la cifrele pe care le- am scris eu, fata d alea e minuscul, cel putin pe telefonul meu.
Pai uita-te de pe un PC atunci.