Salut.
Imi explicati va rog cum se rezolva ecuatia urmatoare?
M-am folosit de proprietatea partii intregi : [x]=a => a<=x<a+1, am rezolvat fiecare inecuatie in parte, dar intersectia intervalelor nu se afla printre solutii.
Unde gresesc?
Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.
Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.
Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.
V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.
Motivul pentru care raportezi utilizatorul.
Buna ziua,
Nu sunt sigur daca asta ati gresit (uitat), dar trebuie pusa conditia ca
sa fie intreg (deoarece
), mai exact ca
.
Rezolvare:
Da, am pus conditia a=(3k+1)/5 .
Pe urma, am rescris si partea intreaga in functie de k : (2a+1)/2 = (6k+7)/10;
Asta e continuarea:
k<=(6k+7)/10<k+1 |*10 => 10k <=6k+7<10k+10 ;
10k<=6k+7<10k+10 | -6k //Am scazut cel mai mic termen // => 4k<=7<4k+10 ;
Am scazut 7 :: 4k-7<=0<4k+3 . Pe urma am luat inecuatiile pe rand :
4k<=7 => k<=7/4 deci a <= 5/4 , a apartine (-infinit, 5/4]
4k+3>0 =>4k>-3 => k>-3/4 deci a >-1/4 , a apartine (-1/4,inf)
Din intersectia intervalelor rezulta (-1/4, 5/4] , dar nu vad in variantele de raspuns😥 .
Multumesc edy8, am inteles .
Se determina valorile lui a, iar apoi intervalul.
Nu uita de k= numar intreg.
Revin cu o intrebare:
Partea intreaga a unui numar la patrat este identica cu partea intreaga a numarului ridicata la patrat?
De ex: [x*x] == [x] *[x] ?
Nu mereu. Contraexemplu:
. Se obtine
, deci
, dar
.
Ar fi interesant de rezolvat ecuatia
Da!Dar nu stiu la ce clasa sa pun pe cea cu n=2……merge oare la clasa a IX-a?Iar cele cu n>2 la ce clasa ar merge sa le postez?🙄
Cea cu
cred ca e bine la clasa a IX-a. Cea pe caz general poate ar fi bine pe la a X-a (m-am gandit putin si cred ca ar trebui folosita convexitatea/concavitatea functiei radical putin).