Inregistrare

Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.

Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.

Aveti deja cont ? Login


Aveti deja cont ? Autentificare

Login

Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.

Inregistrare

Resetare parola?

Nu aveti cont ? Inregistrare

Resetare parola

V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.

Aveti deja cont ? Autentificare

Va rugam sa va autentificati.

Resetare parola?

Nu aveti cont ? Inregistrare

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.

Motivul pentru care raportezi utilizatorul.

LoginInregistrare

AniDeȘcoală.ro

AniDeȘcoală.ro Logo AniDeȘcoală.ro Logo

AniDeȘcoală.ro Navigation

  • TEME
  • FUN
  • SCOALA
  • DEX
  • PARENTING
CAUTA
PUNE O INTREBARE

Mobile menu

Inchide
PUNE O INTREBARE
  • HOME
  • TEME
    • Matematica
    • Limba romana
    •  Istorie
    •  Chimie
    • Biologie
    • Geografie
    •  Fizica
    • Informatica
    • Limbi straine
      • Engleza
      • Franceza
      • Germana
      • Altele
    • Diverse
    • Provocari
  • FUN
    • Povești pentru copii
      • Povesti nemuritoare
      • Povesti scurte cu talc
      • Alexandru Mitru
      • Anton Pann
      • Calin Gruia
      • Constanta Nitescu
      • Dumitru Almas
      • Elia David
      • Emil Garleanu
      • Grigore Alexandrescu
      • Ion Creanga
      • Ion Luca Caragiale
      • Marcela Penes
      • Marin Sorescu
      • Petre Ispirescu
      • Victor Eftimiu
      • Alti autori romani
      • Autori straini
        • Antoine de Saint Exupery
        • Charles Perrault
        • Edmondo de Amicis
        • Erika Scheuering
        • Esop
        • Felix Salten
        • Fraţii Grimm
        • Hans Christian Andersen
        • Jean de la Fontaine
        • Johanna Spyri
        • Lev Nicolaevici Tolstoi
        • Rudyard Kipling
        • Virginia Waters
        • Alti autori straini
    • Poezii
      • Grigore Vieru
      • Elena Farago
      • George Toparceanu
      • George Cosbuc
      • Mihai Eminescu
      • Nicolae Labis
      • Otilia Cazimir
      • Tudor Arghezi
      • Vasile Alecsandri
      • Alti autori
    • Stiati ca...
      • Romania
      • Sistemul solar
      • Plante
      • Animale
      • Superlative geografice
      • Altele
    • Citate celebre
    • Proverbe
    • Ghicitori
    • Glume si bancuri
    • Teste de cultura generala
    • Teste de personalitate
    • Probleme distractive
    • Activitati educative
    • Sfaturi practice
    • Planșe de colorat
    • Jocuri in aer liber
    • Abilitati practice
    • Jocuri distractive
    • Cantece pentru copii
    • Codul bunelor maniere
  • SCOALA
    • Matematica
      • Formule Algebra
      • Formule Geometrie
      • Formule Analiza
    • Gramatica
      • Stii sa scrii ?!
      • Părți de propoziție
      • Părți de vorbire
      • Cazurile
      • Sintaxa
      • Diverse
    • Limba romana
      • Bacalaureat
      • Abecedar
    • Cultura generala
  • IARNA
    • Colinde pentru copii
    • Povești de iarnă
    • Povești de Crăciun
    • Craciunul ... ce, cum, cand ?
  • DEX
  • PARENTING
  • PUNCTE SI RANGURI
  • FAQ
  • CONTACT
Home/ Intrebari/Q 73613
Urmator
In Process
claudiu94
claudiu94user (0)
Pe: 1 octombrie 20112011-10-01T14:47:39+03:00 2011-10-01T14:47:39+03:00In: MatematicaIn: Clasele IX-XII

Minoranti si majoranti hmm..

Salut ,multumesc foarte mult ptr problemele anterioare ,m-au ajutat enorm . Am dat testele initiale si spre surprinderea mea am stiut chiar bine .
Insa acum am alta probleme ,am facut la scoala despre minoranti si majoranti ,nu am prea inteles ,fiindca n-am fost nici la scoala (probleme de sanatate).si am o gramada de exercitii de facut ,nu am sa va dau pe toate…doar cateva sa le am ca si exemple

1. sa se determine multimile de minoranti si majoranti ptr multimile

a) A = [ -5 , 4 ]
b) A = [ -1 ,1 ) U {3}

2. sa se determine multimea minorantilor si multimea majorantilor ptr multimile

a) A= {x apartine R | (o, infinit) | 2 la puterea x-3 mai mic sau egal cu 0,25 }
b) A = {x apartine R | log de baza 2 din (x-1) mai mic sau egal cu log de baza 4 din (3-x) }

Multumesc

  • 0
  • 3838
  • 0
  • Share
    • Share peFacebook
    • Share pe Twitter
    • Share pe WhatsApp

Similare

  • Un elev rupe fila unei cărți de ...
  • Observa covorasele matematice formate din exerciții scrise ...
  • Un elev are o suma de bani. ...
  • Știe cineva? Cl 10
  • Bună! Îmi poate explica cineva cum s-a ...
  • Vă rog ajutați mă

38 raspunsuri

  1. JOnest user (0)
    2011-10-01T15:00:33+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 3:00 PM

    Ai citit definiţiile minorantului şi majorantului unei mulţimi ?
    Nu este dificil. Sunt convins că dacă le citeşti cu atenţie vei reuşi singur.

    • 0
    • Raspunde
  2. claudiu94 user (0)
    2011-10-01T15:01:24+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 3:01 PM

    JOnest wrote: Ai citit definiţia minorantului şi majorantului unei mulţimi ?
    Nu este dificil. Sunt convins că dacă le citeşti cu atenţie vei reuşi singur.

    Am citit ,recititi ..cum vrei tu sa ii spui . M-am uitat si pe exercitii si nu stiu ,macar un inceput sa inteleg cum vin 🙂

    • 0
    • Raspunde
  3. JOnest user (0)
    2011-10-01T15:05:49+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 3:05 PM

    Păi, ce este un minorant al mulţimii A ? Un nr. real r care îndeplineşte condiţia r <= x, oricare ar fi x din A.
    Deci, trebuie găseşti mulţimea tuturor numerelor reale r care îndeplinesc condiţia anterioară.

    • 0
    • Raspunde
  4. claudiu94 user (0)
    2011-10-01T15:09:09+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 3:09 PM

    JOnest wrote: Păi, ce este un minorant al mulţimii A ? Un nr. real r care îndeplineşte condiţia r <= x, oricare ar fi x din A.
    Deci, trebuie găseşti mulţimea tuturor numerelor reale r care îndeplinesc condiţia anterioară.

    da stiu ,citisem si eu acelasi lucru pe wikipedia si alte site-uri ,dar inceptul ma omoara pe mine 🙂 ..deci de exemplu la ex 1 ,spun ca -5 apartine lui R ..deci -5 e minorantul?

    • 0
    • Raspunde
  5. JOnest user (0)
    2011-10-01T15:15:05+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 3:15 PM

    claudiu94 wrote: [quote=JOnest]Păi, ce este un minorant al mulţimii A ? Un nr. real r care îndeplineşte condiţia r <= x, oricare ar fi x din A.
    Deci, trebuie găseşti mulţimea tuturor numerelor reale r care îndeplinesc condiţia anterioară.

    da stiu ,citisem si eu acelasi lucru pe wikipedia si alte site-uri ,dar inceptul ma omoara pe mine 🙂 ..deci de exemplu la ex 1 ,spun ca -5 apartine lui R ..deci -5 e minorantul?

    Corect este aşa: -5 este un minorant al mulţimii [-5, 4] pentru că oricare ar fi x din [-5, 4], x >= -5.
    Iar -5 este doar unul din infinitatea de minoranţi ai mulţimii [-5, 4] … Care sunt ceilalţi ?

    • 0
    • Raspunde
  6. claudiu94 user (0)
    2011-10-01T15:16:31+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 3:16 PM

    JOnest wrote: [quote=claudiu94][quote=JOnest]Păi, ce este un minorant al mulţimii A ? Un nr. real r care îndeplineşte condiţia r <= x, oricare ar fi x din A.
    Deci, trebuie găseşti mulţimea tuturor numerelor reale r care îndeplinesc condiţia anterioară.

    da stiu ,citisem si eu acelasi lucru pe wikipedia si alte site-uri ,dar inceptul ma omoara pe mine 🙂 ..deci de exemplu la ex 1 ,spun ca -5 apartine lui R ..deci -5 e minorantul?

    Corect este aşa: -5 este un minorant al mulţimii [-5, 4] pentru că oricare ar fi x din [-5, 4], x >= -5.
    Iar -5 este doar unul din infinitatea de minoranţi ai mulţimii [-5, 4] … Care sunt ceilalţi ?

    de la -5 pana la 0 ?

    • 0
    • Raspunde
  7. JOnest user (0)
    2011-10-01T15:23:59+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 3:23 PM

    Păi ia gândeşte-te … -4 e minorant pt. [-5, 4] ?

    • 0
    • Raspunde
  8. claudiu94 user (0)
    2011-10-01T15:25:24+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 3:25 PM

    JOnest wrote: Păi ia gândeşte-te … -4 e minorant pt. [-5, 4] ?


    da..la fel si -3 ..si -2 etc. deci multimea minorantilor e urmatorea [-5 ,+ infinit )

    • 0
    • Raspunde
  9. claudiu94 user (0)
    2011-10-01T15:31:06+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 3:31 PM

    claudiu94 wrote: [quote=JOnest]Păi ia gândeşte-te … -4 e minorant pt. [-5, 4] ?


    da..la fel si -3 ..si -2 etc. deci multimea minorantilor e urmatorea [-5 ,+ infinit )
    dar cum e cu majorantii atunci ?

    • 0
    • Raspunde
  10. JOnest user (0)
    2011-10-01T15:31:08+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 3:31 PM

    claudiu94 wrote: [quote=JOnest]Păi ia gândeşte-te … -4 e minorant pt. [-5, 4] ?


    da..la fel si -3 ..si -2 etc. deci multimea minorantilor e urmatorea [-5 ,+ infinit )

    Nuuuuu !
    Mai băbeşte spus, un minorant este un nr. mai mic sau egal decât toate elementele mulţimii.
    -4, sau -3, sau -2, sunt mai mici sau egale decât toate elementele mulţimii [-5, 4] ???

    • 0
    • Raspunde
  11. claudiu94 user (0)
    2011-10-01T15:32:35+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 3:32 PM

    JOnest wrote: [quote=claudiu94][quote=JOnest]Păi ia gândeşte-te … -4 e minorant pt. [-5, 4] ?


    da..la fel si -3 ..si -2 etc. deci multimea minorantilor e urmatorea [-5 ,+ infinit )

    Nuuuuu !
    Mai băbeşte spus, un minorant este un nr. mai mic sau egal decât toate elementele mulţimii.
    -4, sau -3, sau -2, sunt mai mici sau egale decât toate elementele mulţimii [-5, 4] ???
    nuh ,dar atunci cum vine ? ..arata-mi te rog exemplul asta complet sa pot medita asupra lui ,ca altfel nu inteleg ce si cum…

    • 0
    • Raspunde
  12. JOnest user (0)
    2011-10-01T15:42:49+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 3:42 PM

    claudiu94 wrote: [quote=JOnest][quote=claudiu94]
    da..la fel si -3 ..si -2 etc. deci multimea minorantilor e urmatorea [-5 ,+ infinit )

    Nuuuuu !
    Mai băbeşte spus, un minorant este un nr. mai mic sau egal decât toate elementele mulţimii.
    -4, sau -3, sau -2, sunt mai mici sau egale decât toate elementele mulţimii [-5, 4] ???
    nuh ,dar atunci cum vine ? ..arata-mi te rog exemplul asta complet sa pot medita asupra lui ,ca altfel nu inteleg ce si cum…

    Bun. Nu aş fi vrut să-ţi dau mură-n gură, pentru ca să poţi descoperi singur.
    Mulţimea minoranţilor pentru [-5,4] este intervalul (-infinit, -5], deoarece pentru orice r din (-infinit, -5], r <= x, oricare ar fi x din [-5,4].
    Băbeşte: orice nr. din (-infinit, -5] este mai mic sau egal decât orice nr. din [-5,4]. Înţeles ?

    • 0
    • Raspunde
  13. claudiu94 user (0)
    2011-10-01T15:44:38+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 3:44 PM

    JOnest wrote: [quote=claudiu94][quote=JOnest]

    Nuuuuu !
    Mai băbeşte spus, un minorant este un nr. mai mic sau egal decât toate elementele mulţimii.
    -4, sau -3, sau -2, sunt mai mici sau egale decât toate elementele mulţimii [-5, 4] ???


    nuh ,dar atunci cum vine ? ..arata-mi te rog exemplul asta complet sa pot medita asupra lui ,ca altfel nu inteleg ce si cum…

    Bun. Nu aş fi vrut să-ţi dau mură-n gură, pentru ca să poţi descoperi singur.
    Mulţimea minoranţilor pentru [-5,4] este intervalul (-infinit, -5], deoarece pentru orice r din (-infinit, -5], r <= x, oricare ar fi x din [-5,4].
    Băbeşte: orice nr. din (-infinit, -5] este mai mic sau egal decât orice nr. din [-5,4]. Înţeles ?
    ahh da ,acum da ,multumesc mult JOnest 🙂

    • 0
    • Raspunde
  14. JOnest user (0)
    2011-10-01T15:47:33+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 3:47 PM

    Cu plăcere !
    Ia zi, pentru {-3} U [ -1 ,1 ) U {3} care e mulţimea minoranţilor ?

    • 0
    • Raspunde
  15. claudiu94 user (0)
    2011-10-01T15:47:58+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 3:47 PM

    claudiu94 wrote: [quote=JOnest][quote=claudiu94]
    nuh ,dar atunci cum vine ? ..arata-mi te rog exemplul asta complet sa pot medita asupra lui ,ca altfel nu inteleg ce si cum…

    Bun. Nu aş fi vrut să-ţi dau mură-n gură, pentru ca să poţi descoperi singur.
    Mulţimea minoranţilor pentru [-5,4] este intervalul (-infinit, -5], deoarece pentru orice r din (-infinit, -5], r <= x, oricare ar fi x din [-5,4].
    Băbeşte: orice nr. din (-infinit, -5] este mai mic sau egal decât orice nr. din [-5,4]. Înţeles ?
    ahh da ,acum da ,multumesc mult JOnest 🙂

    sa ma verific ,la majoranti ii urmatoarea chestie :
    Mulţimea majorantilor pentru [-5,4] este intervalul [4 ,+ infnir ), deoarece pentru orice r din [4 ,+ infinir ), r >= x, oricare ar fi x din [-5,4].

    • 0
    • Raspunde
  16. JOnest user (0)
    2011-10-01T15:49:49+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 3:49 PM

    claudiu94 wrote: [quote=claudiu94][quote=JOnest]

    Bun. Nu aş fi vrut să-ţi dau mură-n gură, pentru ca să poţi descoperi singur.
    Mulţimea minoranţilor pentru [-5,4] este intervalul (-infinit, -5], deoarece pentru orice r din (-infinit, -5], r <= x, oricare ar fi x din [-5,4].
    Băbeşte: orice nr. din (-infinit, -5] este mai mic sau egal decât orice nr. din [-5,4]. Înţeles ?


    ahh da ,acum da ,multumesc mult JOnest 🙂

    sa ma verific ,la majoranti ii urmatoarea chestie :
    Mulţimea majorantilor pentru [-5,4] este intervalul [4 ,+ infnir ), deoarece pentru orice r din [4 ,+ infinir ), r >= x, oricare ar fi x din [-5,4].
    Corect ! Ia zi, pentru {-3} U [ -1 ,1 ) U {3} care e mulţimea minoranţilor şi a majoranţilor ?

    • 0
    • Raspunde
  17. claudiu94 user (0)
    2011-10-01T15:54:01+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 3:54 PM

    JOnest wrote: [quote=claudiu94][quote=claudiu94]
    ahh da ,acum da ,multumesc mult JOnest 🙂

    sa ma verific ,la majoranti ii urmatoarea chestie :
    Mulţimea majorantilor pentru [-5,4] este intervalul [4 ,+ infnir ), deoarece pentru orice r din [4 ,+ infinir ), r >= x, oricare ar fi x din [-5,4].
    Corect ! Ia zi, pentru {-3} U [ -1 ,1 ) U {3} care e mulţimea minoranţilor şi a majoranţilor ?

    ahh aici pare greutz
    minoranti (-infinit , -3 ] ..majoranti [ 3 , + infinit ) ..asa cred 🙂

    • 0
    • Raspunde
  18. JOnest user (0)
    2011-10-01T15:58:46+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 3:58 PM

    Bravo ! Ai priceput cum stă treaba !

    • 0
    • Raspunde
  19. claudiu94 user (0)
    2011-10-01T16:00:14+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 4:00 PM

    JOnest wrote: Bravo ! Ai priceput cum stă treaba !

    wooooow super mersi Jonest 🙂 ptr ajutor 🙂 hmm nu par asa grele dar as avea o intrebare ,la exercitiul 2 . ,cum se incepe ,se rezolva ecuatia ..sa dea x-ul ….si x-ul e considerat r ?

    • 0
    • Raspunde
  20. JOnest user (0)
    2011-10-01T16:03:47+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 4:03 PM

    claudiu94 wrote: [quote=JOnest]Bravo ! Ai priceput cum stă treaba !

    wooooow super mersi Jonest 🙂 ptr ajutor 🙂 hmm nu par asa grele dar as avea o intrebare ,la exercitiul 2 . ,cum se incepe ,se rezolva ecuatia ..sa dea x-ul ….si x-ul e considerat r ?

    La 2 rezolvi ecuatiile / inecuatiile si obtii multimea A – multimea solutiilor. Minorantii si majorantii sunt pentru aceasta multime, a solutiilor.

    • 0
    • Raspunde
  21. claudiu94 user (0)
    2011-10-01T16:16:20+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 4:16 PM

    JOnest wrote: [quote=claudiu94][quote=JOnest]Bravo ! Ai priceput cum stă treaba !

    wooooow super mersi Jonest 🙂 ptr ajutor 🙂 hmm nu par asa grele dar as avea o intrebare ,la exercitiul 2 . ,cum se incepe ,se rezolva ecuatia ..sa dea x-ul ….si x-ul e considerat r ?

    La 2 rezolvi ecuatiile / inecuatiile si obtii multimea A – multimea solutiilor. Minorantii si majorantii sunt pentru aceasta multime, a solutiilor.
    ahh deci pana la urma nu e asa complicat cum credeam ,multumesc din nou .Am nevoie de o cafea si in noaptea asta ma distrez la cate am de facut . Mersi again 🙂

    • 0
    • Raspunde
  22. claudiu94 user (0)
    2011-10-01T16:36:03+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 4:36 PM

    claudiu94 wrote: [quote=JOnest][quote=claudiu94]

    wooooow super mersi Jonest 🙂 ptr ajutor 🙂 hmm nu par asa grele dar as avea o intrebare ,la exercitiul 2 . ,cum se incepe ,se rezolva ecuatia ..sa dea x-ul ….si x-ul e considerat r ?

    La 2 rezolvi ecuatiile / inecuatiile si obtii multimea A – multimea solutiilor. Minorantii si majorantii sunt pentru aceasta multime, a solutiilor.
    ahh deci pana la urma nu e asa complicat cum credeam ,multumesc din nou .Am nevoie de o cafea si in noaptea asta ma distrez la cate am de facut . Mersi again 🙂

    deci .. am avut urmatorul exercitiu A = ( x apartine lui R | x patrat -3x = 0 }
    mi-a dat x1 = 3 x2 = 0 ….care e intervalul fiindca la urmatorul exercitiu am aceasi ecuatia doar de data aceasta ,, x patrat – 3 x mai mic sau egal cu 0

    • 0
    • Raspunde
  23. claudiu94 user (0)
    2011-10-01T17:33:32+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 5:33 PM

    claudiu94 wrote: [quote=claudiu94][quote=JOnest]

    La 2 rezolvi ecuatiile / inecuatiile si obtii multimea A – multimea solutiilor. Minorantii si majorantii sunt pentru aceasta multime, a solutiilor.


    ahh deci pana la urma nu e asa complicat cum credeam ,multumesc din nou .Am nevoie de o cafea si in noaptea asta ma distrez la cate am de facut . Mersi again 🙂

    deci .. am avut urmatorul exercitiu A = ( x apartine lui R | x patrat -3x = 0 }

    mi-a dat x1 = 3 x2 = 0 ….care e intervalul fiindca la urmatorul exercitiu am aceasi ecuatia doar de data aceasta ,, x patrat – 3 x mai mic sau egal cu 0

    Va rog ajutor la punctul 2 ….spune-ti-mi cum se rezolva…multumesc.

    • 0
    • Raspunde
  24. J3anina maestru (V)
    2011-10-01T18:03:48+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 6:03 PM

    \rm{2^{x-3}<=0.25

    \rm{2^{x-3}<= \frac{1}{4}

    \rm{2^{x-3}<= \frac{1}{2^2}

    \rm{2^{x-3}*2^2<=1

    \rm{2^{x-1}<=1 |*2

    \rm{ 2^x<=2 => x apartine (-infinit,1]

    • 0
    • Raspunde
  25. claudiu94 user (0)
    2011-10-01T18:20:32+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 6:20 PM

    J3anina wrote: \rm{2^{x-3}<=0.25

    \rm{2^{x-3}<= \frac{1}{4}

    \rm{2^{x-3}<= \frac{1}{2^2}

    \rm{2^{x-3}*2^2<=1

    \rm{2^{x-1}<=1 |*2

    \rm{ 2^x<=2 => x apartine (-infinit,1]

    janina ,multumesc din suflet

    dar acolo la ecuatia care tzi-am prezentat-o ,unde mi-a dat 3 si 0 ….care este intervalul ,am semnul egal

    • 0
    • Raspunde
  26. J3anina maestru (V)
    2011-10-01T18:23:27+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 6:23 PM

    x^2-3x=0
    x(x-3)=0 => x=0 sau x=3.
    Astea sunt solutiile pentru ca ai „=”, daca aveai < sau > atunci aveai interval.

    • 0
    • Raspunde
  27. claudiu94 user (0)
    2011-10-01T18:26:26+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 6:26 PM

    J3anina wrote: x^2-3x=0
    x(x-3)=0 => x=0 sau x=3.
    Astea sunt solutiile pentru ca ai „=”, daca aveai < sau > atunci aveai interval.

    atunci nu am minoranti si majoranti acolo nu ? ….. apoi mai urmeaza un exercitiu fix asa x^2-3x=0 doar ca in loc de egal este mai mic si egal cu 0

    • 0
    • Raspunde
  28. J3anina maestru (V)
    2011-10-01T18:48:08+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 6:48 PM

    Ai multimea formata din elementele {0; 3}.
    Gandeste-te care sunt minorantii si majorantii.

    x^2-3x\leq 0 si ai \rm{x_1=0 si x_2=3
    Trebuie sa faci graficul:

    -infinit__________________0________3_______________________infinit

    In afara radacinilor ai semnul lui a, iar intre radacini ai semnul contrar lui a (unde a este coeficientul lui x^2)

    Deci graficul este:
    -infinit__________________0________3_______________________infinit
    +++++++++++++++++++| ––––| +++++++++++++++++++++++++
    Pe tine te intereseaza ca x^2-3x\leq0 deci x trebuie sa apartina …

    • 0
    • Raspunde
  29. claudiu94 user (0)
    2011-10-01T18:51:20+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 6:51 PM

    J3anina wrote: Ai multimea formata din elementele {0; 3}.
    Gandeste-te care sunt minorantii si majorantii.

    x^2-3x\leq 0 si ai \rm{x_1=0 si x_2=3
    Trebuie sa faci graficul:

    -infinit__________________0________3_______________________infinit

    In afara radacinilor ai semnul lui a, iar intre radacini ai semnul contrar lui a (unde a este coeficientul lui x^2)

    Deci graficul este:
    -infinit__________________0________3_______________________infinit
    +++++++++++++++++++| ––––| +++++++++++++++++++++++++
    Pe tine te intereseaza ca x^2-3x\leq0 deci x trebuie sa apartina …

    [o ,3) ….e bine ? 🙂

    • 0
    • Raspunde
  30. J3anina maestru (V)
    2011-10-01T18:53:14+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 6:53 PM

    [0,3] (inchise in ambele capete pentru ca ai mai mic sau egal).

    Incearca sa nu mai citezi de fiecare data ca este urat si deranjant.

    • 0
    • Raspunde
  31. claudiu94 user (0)
    2011-10-01T18:56:08+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 6:56 PM

    Oky Janina ,multumesc 🙂 ..nu prea le am cu intervalele ,poate ca sunt si prea obosit deja … 🙂

    • 0
    • Raspunde
  32. claudiu94 user (0)
    2011-10-01T19:18:31+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 7:18 PM

    dar cand am de exemplu [ 4 , + infinit ) ..nu am numai minoranti aici nu? 🙂

    • 0
    • Raspunde
  33. J3anina maestru (V)
    2011-10-01T19:20:36+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 7:20 PM

    Ai vrut sa spui minorant sau majorant?

    • 0
    • Raspunde
  34. claudiu94 user (0)
    2011-10-01T19:21:05+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 7:21 PM

    da

    • 0
    • Raspunde
  35. J3anina maestru (V)
    2011-10-01T19:26:20+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 7:26 PM

    Ce da?

    • 0
    • Raspunde
  36. claudiu94 user (0)
    2011-10-01T19:28:30+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 7:28 PM

    scuza-ma …deci am vrut sa zic…daca intervalul acela are numai minoranti ….n-am mai intalnit astfel de intervale la care trebuia sa le gasesc minoranti si majorantii……

    • 0
    • Raspunde
  37. J3anina maestru (V)
    2011-10-01T19:29:55+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 7:29 PM

    Da, acel interval are numai minoranti.
    Pentru ca nu poti gasi un element care sa fie mai mare decat orice element din interval.
    Altfel spus, nu poti gasi un element care sa fie mai mare decat infinit.

    • 0
    • Raspunde
  38. claudiu94 user (0)
    2011-10-01T19:31:18+03:00A raspuns pe 1 octombrie 2011 la 7:31 PM

    Multumesc Janina 🙂

    • 0
    • Raspunde
Raspunde

Raspunde
Anulează răspunsul


Sidebar

PUNE O INTREBARE
  • IARNA
    • Colinde pentru copii
    • Povești de iarnă
    • Povești de Crăciun
    • Craciunul ... ce, cum, cand ?
  • FUN
    • Povești pentru copii
    • Povesti scurte cu talc
    • Povesti nemuritoare
    • Poezii
    • Stiati ca...
    • Citate celebre
    • Proverbe
    • Ghicitori
    • Glume si bancuri
  • SCOALA
    • Matematica
      • Formule Algebra
      • Formule Geometrie
      • Formule Analiza
    • Stii sa scrii ?!
    • Comentarii si rezumate
    • Cultura generala

Explore

  • Matematica
  • Limba romana
  •  Istorie
  •  Chimie
  • Biologie
  • Geografie
  •  Fizica
  • Informatica
  • Limbi straine
    • Engleza
    • Franceza
    • Germana
    • Altele
  • Diverse
  • Provocari

Footer

Despre noi

Platforma educationala pentru copii, parinti si profesori. Pune intrebari si primeste raspunsuri de la profesori si utilizatori experimentati. Transmite sugestii, povesti, articole etc.

Utile

  • Puncte si Ranguri
  • FAQ
  • Termeni și condiţii
  • Contact

Proiecte

  • Parenting
  • Dictionar explicativ
  • Matematica
  • Gramatica limbii romane
  • Trafic

Statistici

  • Intrebari : 30.739
  • Raspunsuri : 69.948
  • Best Answers : 394
  • Articole : 5.226
  • Comentarii : 15.431

Inserează/editează legătura

Introdu URL-ul de destinație

Sau leagă-te la conținutul existent

    Nu ai specificat niciun termen de căutare. Arăt elementele recente. Căută sau folosește tastele săgeată sus și jos pentru a selecta un element.