suma a 3 numere este 27. al doilea numar este de 5 ori mai mare decat primul. stiimd ca al treilea nr este mai mare decat primul, dar mai mic decat al doilea, sa se alfle numerele.
Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.
Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.
Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.
V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.
Motivul pentru care raportezi utilizatorul.
Desenam un un segment notat cu I=egal cu nr.1. Desenam un alt segment notat cu II egal cu 5 segmente I ; Segmentul II =nr.2. In enuntul problemei se precizeaza ca segmentul notat III=nr. 3 este mai mare decat I si mai mic decat II rezulta ca segmentul poate sa fie de doua ori I , de 3 ori I sau de 4 ori I.
Desenam segmentul III=2 * I .Punem cap la cap I+II+III=I+5*I+2*I=8*I=27 rezulta I=27:8 nu are sens pentru ca nu se imparte exact deci III nu poate fi 2*I.
Desenam segmentul III=3 * I .Punem cap la cap I+II+III=I+5*I+3*I=9*I=27 rezulta I=27:9=3 , calculezi apoi II si III.
Desenam segmentul III=4 * I .Punem cap la cap I+II+III=I+5*I+4*I=10*I=27 rezulta I=27:10 nu are sens pentru ca nu se imparte exact deci III nu poate fi 4*I.
Rezulta o singura solutie , cand III=3*I.
O rezolvare mai riguroasa, dar care depaseste nivelul de clasa a IV-a :
Desenam un un segment notat cu I=egal cu nr.1.
Desenam un alt segment notat cu II egal cu 5 segmente I ; Segmentul II =nr.2.
In enuntul problemei se precizeaza ca segmentul notat III=nr. 3 este mai mare decat I si mai mic decat II rezulta ca segmentul poate sa fie de la I+1 pana la II-1.
Analizam cazurile extreme:
a)III=I+1
Desenam segmentul III adica segmentul I la care mai lipim un segment de lungime 1 I .Punem cap la cap I+II+III=I+5*I+I+1=7*I=26 rezulta I=26:7=3 rest 5
b)III=II-1.
Desenam un segment II si scoatem un segment de lungime 1 .Punem cap la cap I+II+III=I+5*I+5*I-1=11*I-1=27 rezulta I=28:11=2 rest 6
Rezulta ca I este de la 2rest6 la 3rest5 adica I=3
II=3*5=15
III=27-3-15=9 (adevarat) = 9 este mai mare decat I si mai mic decat II.
Problema la nivelul clasei a
IV-a se rezolva mai degraba prin incercari..
Ex. I=1 ; II=5*I=5 ; III=27-(1+5)=21 (fals) III nu poate fi mai mare decat II.
Si se continua, crescand I cu cate o unitate, pana se gasesc valorile care verifica enuntul.