Salut,
desi am trecut de ceva timp peste clasa a-IVa iata-ma pus aproape zilnic in fata unor probleme cat se poate de ingenioase
Avem o problema care se rezolva prin segmente, de asta sunt sigur, numai ca este o modalitate foarte ciudata de aplicare a acestor segmente, pe care eu nu reusesc sa o gasesc oricat de mult as incerca:
„O familie a cumparat de patru ori mai multe caiete dictando decat de matematica. Fiecare copil din familie primeste la inceput doua caiete de matematica si trei caiete dictando, dar mai raman 2 caiete de matematica si 43 caiete dictando. Cati copii are aceasta familie si cate caiete de fiecare fel erau la inceput?”
Initial m-am gandit sa ma duc sa o intreb chiar pe mama cati copii are dar nu le da numele asa ca tot la metoda matematica a trebuit sa recurg
Tot ce am reusit sa reprezint prin segmente este raportul dintre caietele de mate si cele diactando…
Orice ajutor este apreciat!
Multumiri,
Dionisie
Mai intai sa ne intrebam: Ce anume sa reprezentam printr-un segment: nr. caiatelor de mate, nr. caietelor de dictando sau nr. copiilor?
Daca am alege sa reprezentam nr. caietelor de mate, pentru a evidentia numarul total al caietelor de mate primite de copii, tot nu am sti de cate ori sa punem cap la cap acest segment!
Concluzia: Trebuie sa reprezentam printr-un segment numarul copiilor. Sa notam cu N acest segment.
In continuare, folosind segmente de aceeasi lungime ca N, vei reprezenta:
– Numarul total al caietelor de mate (indicatie: N+N+2)
– Numarul total al caietelor de dictando (indicatie: N+N+N+43)
Dar, cum numarul caietelor de dictando este de 4 ori mai mare decat cel al caietelor de mate, inseamna ca :
NN2+NN2+NN2+NN2 = NNN43 (atentie, eu iti dau indicatia cu litere, dar tu va trebui sa desenezi segmentele, pe care eventual vei scrie literele sau numerele respective).
S-ar putea sa iti fie de ajuns atat, asa ca iti urez succes! Daca nu te descurici, revino cu intrebari si voi incerca sa te lamuresc!