Inregistrare

Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.

Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.

Aveti deja cont ? Login


Aveti deja cont ? Autentificare

Login

Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.

Inregistrare

Resetare parola?

Nu aveti cont ? Inregistrare

Resetare parola

V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.

Aveti deja cont ? Autentificare

Va rugam sa va autentificati.

Resetare parola?

Nu aveti cont ? Inregistrare

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.

Motivul pentru care raportezi utilizatorul.

LoginInregistrare

AniDeȘcoală.ro

AniDeȘcoală.ro Logo AniDeȘcoală.ro Logo

AniDeȘcoală.ro Navigation

  • TEME
  • FUN
  • SCOALA
  • DEX
  • PARENTING
CAUTA
PUNE O INTREBARE

Mobile menu

Inchide
PUNE O INTREBARE
  • HOME
  • TEME
    • Matematica
    • Limba romana
    •  Istorie
    •  Chimie
    • Biologie
    • Geografie
    •  Fizica
    • Informatica
    • Limbi straine
      • Engleza
      • Franceza
      • Germana
      • Altele
    • Diverse
    • Provocari
  • FUN
    • Povești pentru copii
      • Povesti nemuritoare
      • Povesti scurte cu talc
      • Alexandru Mitru
      • Anton Pann
      • Calin Gruia
      • Constanta Nitescu
      • Dumitru Almas
      • Elia David
      • Emil Garleanu
      • Grigore Alexandrescu
      • Ion Creanga
      • Ion Luca Caragiale
      • Marcela Penes
      • Marin Sorescu
      • Petre Ispirescu
      • Victor Eftimiu
      • Alti autori romani
      • Autori straini
        • Antoine de Saint Exupery
        • Charles Perrault
        • Edmondo de Amicis
        • Erika Scheuering
        • Esop
        • Felix Salten
        • Fraţii Grimm
        • Hans Christian Andersen
        • Jean de la Fontaine
        • Johanna Spyri
        • Lev Nicolaevici Tolstoi
        • Rudyard Kipling
        • Virginia Waters
        • Alti autori straini
    • Poezii
      • Grigore Vieru
      • Elena Farago
      • George Toparceanu
      • George Cosbuc
      • Mihai Eminescu
      • Nicolae Labis
      • Otilia Cazimir
      • Tudor Arghezi
      • Vasile Alecsandri
      • Alti autori
    • Stiati ca...
      • Romania
      • Sistemul solar
      • Plante
      • Animale
      • Superlative geografice
      • Altele
    • Citate celebre
    • Proverbe
    • Ghicitori
    • Glume si bancuri
    • Teste de cultura generala
    • Teste de personalitate
    • Probleme distractive
    • Activitati educative
    • Sfaturi practice
    • Planșe de colorat
    • Jocuri in aer liber
    • Abilitati practice
    • Jocuri distractive
    • Cantece pentru copii
    • Codul bunelor maniere
  • SCOALA
    • Matematica
      • Formule Algebra
      • Formule Geometrie
      • Formule Analiza
    • Gramatica
      • Stii sa scrii ?!
      • Părți de propoziție
      • Părți de vorbire
      • Cazurile
      • Sintaxa
      • Diverse
    • Limba romana
      • Bacalaureat
      • Abecedar
    • Cultura generala
  • IARNA
    • Colinde pentru copii
    • Povești de iarnă
    • Povești de Crăciun
    • Craciunul ... ce, cum, cand ?
  • DEX
  • PARENTING
  • PUNCTE SI RANGURI
  • FAQ
  • CONTACT
Home/ Intrebari/Q 66126
Urmator
In Process

AniDeȘcoală.ro Latest Intrebari

Laura_M
Laura_M
Pe: 24 septembrie 20082008-09-24T11:39:19+03:00 2008-09-24T11:39:19+03:00In: MatematicaIn: Clasele V-VIII

Problema numere rationale-pentru olimpiade

Sa se demonstreze ca oricare ar fi n > sau = cu 2 , numarul A = 1+1/2+1/3+1/4+…+1/n nu apartine multimii numerelor naturale

Va multumesc!

  • 0
  • 0
  • 88
  • 0
  • Share
    • Share pe Facebook
    • Share pe Twitter
    • Share pe WhatsApp

Similare

  • Poate cineva sa mă ajute de la ...
  • z = cos 23pi/17 - i sin ...
  • 1) Cate numere naturale de cinci cifre ...
  • Mulțumesc anticipat de răspuns.
  • Calculaţi aria trapezului cu lungimile bazelor 6cm ...
  • Buna! Ma puteti ajuta la aceasta varianta ...

8 raspunsuri

  1. Laura_M
    Laura_M
    2008-09-24T19:18:57+03:00A raspuns pe 24 septembrie 2008 la 7:18 PM

    Laura_M wrote: Sa se demonstreze ca oricare ar fi n > sau = cu 2 , numarul A = 1+1/2+1/3+1/4+…+1/n nu apartine multimii numerelor naturale

    Va multumesc!

    Intre timp am gasit rezolvarea- pentru cei interesati:

    1+1/2+1/3+1/4+…+1/n = [n!+n!/2+n!/3+…….+n!/n] / n! (s-a adus la acelasi numitor comun care este n! si s-a efectuat adunarea) la numarator exista o suma de n! din care lipseste cate un termen. Notam cu p un numar prim cel mai mare din fiecare produs. La numarator toare produsele il vor contine, cu exceptia unuia (din fiecare produs lipseste fix un termen). Numitorul contine sigur p. La numarator daca vom da factor comun p, va ramane un termen care nu il contine, deci numaratorul nu se divide la p, prin urmare numaratorul nu se divide la numitor pentru ca acesta il contine pe p, rezulta ca A nu apartine numerelor naturale

      • 0
    • Raspunde
  2. Laura_M
    Laura_M
    2008-09-24T19:29:13+03:00A raspuns pe 24 septembrie 2008 la 7:29 PM

    Laura_M wrote: Sa se demonstreze ca oricare ar fi n > sau = cu 2 , numarul A = 1+1/2+1/3+1/4+…+1/n nu apartine multimii numerelor naturale

    Va multumesc!

    Intre timp am gasit rezolvarea- pentru cei interesati:

    1+1/2+1/3+1/4+…+1/n = [n!+n!/2+n!/3+…….+n!/n] / n! (s-a adus la acelasi numitor comun care este n! si s-a efectuat adunarea) la numarator exista o suma de n! din care lipseste cate un termen. Notam cu p un numar prim cel mai mare din fiecare produs. La numarator toare produsele il vor contine, cu exceptia unuia (din fiecare produs lipseste fix un termen). Numitorul contine sigur p. La numarator daca vom da factor comun p, va ramane un termen care nu il contine, deci numaratorul nu se divide la p, prin urmare numaratorul nu se divide la numitor pentru ca acesta il contine pe p, rezulta ca A nu apartine numerelor naturale

      • 0
    • Raspunde
  3. ali
    ali maestru (V)
    2008-09-24T20:35:51+03:00A raspuns pe 24 septembrie 2008 la 8:35 PM

    Laura_M wrote: [quote=Laura_M]Sa se demonstreze ca oricare ar fi n > sau = cu 2 , numarul A = 1+1/2+1/3+1/4+…+1/n nu apartine multimii numerelor naturale

    Va multumesc!

    Intre timp am gasit rezolvarea- pentru cei interesati:

    1+1/2+1/3+1/4+…+1/n = [n!+n!/2+n!/3+…….+n!/n] / n! (s-a adus la acelasi numitor comun care este n! si s-a efectuat adunarea) la numarator exista o suma de n! din care lipseste cate un termen. Notam cu p un numar prim cel mai mare din fiecare produs. La numarator toare produsele il vor contine, cu exceptia unuia (din fiecare produs lipseste fix un termen). Numitorul contine sigur p. La numarator daca vom da factor comun p, va ramane un termen care nu il contine, deci numaratorul nu se divide la p, prin urmare numaratorul nu se divide la numitor pentru ca acesta il contine pe p, rezulta ca A nu apartine numerelor naturale
    Frumoasa demonstrare,doar ca un elev de gimanziu stie ce este n!???
    Teremnul de factorial se invata in cl 9-10(mai ales 10).

      • 0
    • Raspunde
  4. Laura_M
    Laura_M
    2008-09-25T06:09:42+03:00A raspuns pe 25 septembrie 2008 la 6:09 AM

    Fibonacci wrote: [quote=Laura_M][quote=Laura_M]Sa se demonstreze ca oricare ar fi n > sau = cu 2 , numarul A = 1+1/2+1/3+1/4+…+1/n nu apartine multimii numerelor naturale

    Va multumesc!

    Intre timp am gasit rezolvarea- pentru cei interesati:

    1+1/2+1/3+1/4+…+1/n = [n!+n!/2+n!/3+…….+n!/n] / n! (s-a adus la acelasi numitor comun care este n! si s-a efectuat adunarea) la numarator exista o suma de n! din care lipseste cate un termen. Notam cu p un numar prim cel mai mare din fiecare produs. La numarator toare produsele il vor contine, cu exceptia unuia (din fiecare produs lipseste fix un termen). Numitorul contine sigur p. La numarator daca vom da factor comun p, va ramane un termen care nu il contine, deci numaratorul nu se divide la p, prin urmare numaratorul nu se divide la numitor pentru ca acesta il contine pe p, rezulta ca A nu apartine numerelor naturale
    Frumoasa demonstrare,doar ca un elev de gimanziu stie ce este n!???
    Teremnul de factorial se invata in cl 9-10(mai ales 10).

    Imi pare rau ca te contrazic dar n! se face in clasa a V-a. Eu sunt clasa a VI-a , si am studiat asta anul trecut. Era vitezei, ce vrei 🙂)

      • 0
    • Raspunde
  5. iulian777
    iulian777
    2008-09-25T06:52:02+03:00A raspuns pe 25 septembrie 2008 la 6:52 AM

    Laura_M wrote:

    Imi pare rau ca te contrazic dar n! se face in clasa a V-a. Eu sunt clasa a VI-a , si am studiat asta anul trecut. Era vitezei, ce vrei 🙂)

    Serios?! 😛 n! se face deja din anul V de liceu?! 😮 😉

    😀

    Ori esti tu precoce, ori ai un profesor „special”, ori un parinte mai iubitor de matematica care te-a convins si pe tine sa iubesti matematica… Eu nu am auzit in clasa a V-a sa se invete n!… Si nici n-am vazut printr-un manual asa ceva… Serios vorbesc!

    Acum vreau sa te intreb ceva referitor la rezolvarea pe care ne-ai prezentat-o tu:

    Spui ca „Notam cu p un numar prim cel mai mare din fiecare produs.”

    Te intreb: de ce neaparat „cel mai mare”?! Daca p ar fi un numar prim oarecare, p<=n, si l-am da factor comun, nu ar fi acelasi lucru? Sau imi scapa mie ceva? ❓

    P.S. Multumesc pentru ca ai aratat si rezolvarea!
    Daca ai timp, te rog sa „arunci un ochi” si pe „Pt. clasa a V-a – te rog, ajuta-ma”, la rezolvarile pe care le-am gasit in exercitiile de comparare a puterilor; cum ti se par? Poate ca vezi niste solutii mai simple…

      • 0
    • Raspunde
  6. Laura_M
    Laura_M
    2008-09-25T08:06:10+03:00A raspuns pe 25 septembrie 2008 la 8:06 AM

    iulian777 wrote: [quote=Laura_M]

    Imi pare rau ca te contrazic dar n! se face in clasa a V-a. Eu sunt clasa a VI-a , si am studiat asta anul trecut. Era vitezei, ce vrei 🙂)

    Serios?! 😛 n! se face deja din anul V de liceu?! 😮 😉

    😀

    Ori esti tu precoce, ori ai un profesor „special”, ori un parinte mai iubitor de matematica care te-a convins si pe tine sa iubesti matematica… Eu nu am auzit in clasa a V-a sa se invete n!… Si nici n-am vazut printr-un manual asa ceva… Serios vorbesc!

    Acum vreau sa te intreb ceva referitor la rezolvarea pe care ne-ai prezentat-o tu:

    Spui ca „Notam cu p un numar prim cel mai mare din fiecare produs.”

    Te intreb: de ce neaparat „cel mai mare”?! Daca p ar fi un numar prim oarecare, p<=n, si l-am da factor comun, nu ar fi acelasi lucru? Sau imi scapa mie ceva? ❓

    P.S. Multumesc pentru ca ai aratat si rezolvarea!
    Daca ai timp, te rog sa „arunci un ochi” si pe „Pt. clasa a V-a – te rog, ajuta-ma”, la rezolvarile pe care le-am gasit in exercitiile de comparare a puterilor; cum ti se par? Poate ca vezi niste solutii mai simple…

    Intr-adevar am un profesor „special” la mate, este directorul CN Stefan Cel Mare din Suceava , d-nul Dan Popescu care ne-a predat numere factoriale in clasa a V-a ,dar daca nu ne-ar fi predat nu stiu cum am fi putut rezolva probleme PENTRU CLASA aV A la concursuri in care chiar in enunt aparea n!, deci se cerea ca la clasa a Va sa se stie n!. Eu invat la un colegiu dar sunt in gimnaziu.

    In ceea ce priveste numarul prim uite cum am considerat eu: am gandit ca p sa fie cel mai mare numar prim ce poate fi intalnit ca factor distinct in cadrul lui n! . Un numar prim mai mic , oarecare, ar putea fi intalnit in mai multi factori, prin descompunerea lor si nu ar fi fost foarte clara existenta acelui termen unic al numaratorului care necontinandu-l pe p da conditia de indivizibilitate a numaratorului la numitor ce demonstra clar cerinta. Am dorit sa gasesc un termen care sa demonstreze clar cerinta.

      • 0
    • Raspunde
  7. iulian777
    iulian777
    2008-09-25T08:29:58+03:00A raspuns pe 25 septembrie 2008 la 8:29 AM

    Laura_M wrote: Un numar prim mai mic , oarecare, ar putea fi intalnit in mai multi factori, prin descompunerea lor si nu ar fi fost foarte clara existenta acelui termen unic al numaratorului care necontinandu-l pe p da conditia de indivizibilitate a numaratorului la numitor ce demonstra clar cerinta. Am dorit sa gasesc un termen care sa demonstreze clar cerinta.

    Multumesc. Acum am inteles cum ai gandit. Cum ai gandit tu este mai clar decat cum am gandit eu; sunt de acord cu solutia ta.

    Acum te mai intreb ceva:

    Prin „Notam cu p un numar prim cel mai mare din fiecare produs. ” ai vrut sa spui ca p este cel mai mare numar prim din n!, sau te-ai referit la altceva?… ❓

    P.S. In general, din cate am observat, la olimpiade se cer cunostinte din anii superiori celui in care inveti. Nu stiu de ce este asa; mie nu mi se pare corect…

      • 0
    • Raspunde
  8. Laura_M
    Laura_M
    2008-09-25T08:56:10+03:00A raspuns pe 25 septembrie 2008 la 8:56 AM

    iulian777 wrote: [quote=Laura_M] Un numar prim mai mic , oarecare, ar putea fi intalnit in mai multi factori, prin descompunerea lor si nu ar fi fost foarte clara existenta acelui termen unic al numaratorului care necontinandu-l pe p da conditia de indivizibilitate a numaratorului la numitor ce demonstra clar cerinta. Am dorit sa gasesc un termen care sa demonstreze clar cerinta.

    Multumesc. Acum am inteles cum ai gandit. Cum ai gandit tu este mai clar decat cum am gandit eu; sunt de acord cu solutia ta.

    Acum te mai intreb ceva:

    Prin „Notam cu p un numar prim cel mai mare din fiecare produs. ” ai vrut sa spui ca p este cel mai mare numar prim din n!, sau te-ai referit la altceva?… ❓

    P.S. In general, din cate am observat, la olimpiade se cer cunostinte din anii superiori celui in care inveti. Nu stiu de ce este asa; mie nu mi se pare corect…

    Scz, nu observasem intrebarea: da p este cel mai mare numar prim din n! (scz pentru exprimare, m-am gandit la n! ca un produs dar multumesc pentru ca mi-ai dat posibilitatea sa rectific)

      • 0
    • Raspunde
Raspunde

Raspunde
Anulează răspunsul


Sidebar

PUNE O INTREBARE
  • IARNA
    • Colinde pentru copii
    • Povești de iarnă
    • Povești de Crăciun
    • Craciunul ... ce, cum, cand ?
  • FUN
    • Povești pentru copii
    • Povesti scurte cu talc
    • Povesti nemuritoare
    • Poezii
    • Stiati ca...
    • Citate celebre
    • Proverbe
    • Ghicitori
    • Glume si bancuri
  • SCOALA
    • Matematica
      • Formule Algebra
      • Formule Geometrie
      • Formule Analiza
    • Stii sa scrii ?!
    • Comentarii si rezumate
    • Cultura generala

Explore

  • Matematica
  • Limba romana
  •  Istorie
  •  Chimie
  • Biologie
  • Geografie
  •  Fizica
  • Informatica
  • Limbi straine
    • Engleza
    • Franceza
    • Germana
    • Altele
  • Diverse
  • Provocari

Footer

Despre noi

Platforma educationala pentru copii, parinti si profesori. Pune intrebari si primeste raspunsuri de la profesori si utilizatori experimentati. Transmite sugestii, povesti, articole etc.

Utile

  • Puncte si Ranguri
  • FAQ
  • Termeni și condiţii
  • Contact

Proiecte

  • Parenting
  • Dictionar explicativ
  • Matematica
  • Gramatica limbii romane
  • Trafic

Statistici

  • Intrebari : 30.816
  • Raspunsuri : 70.052
  • Best Answers : 401
  • Articole : 5.254
  • Comentarii : 15.553

Inserează/editează legătura

Introdu URL-ul de destinație

Sau leagă-te la conținutul existent

    Nu ai specificat niciun termen de căutare. Arăt elementele recente. Căută sau folosește tastele săgeată sus și jos pentru a selecta un element.