am o mare nelamurire…copii au dat teza fiind clasa a VI si notele destul de mici 8.20 ….uitandu-ma pe respectivele teze am vazut ca la o problema de geometrie era depunctat deoarece nu efectuase rezolvarea in 2 moduri, dar acest lucru nu a fost specificat in cerinta…este oare corect ca sa fie depunctat?????problema avea 14 pct. si el a primit doar 7pct.
Daca profesorul nu le-a specificat elevilor nici macar verbal ca se cer doua moduri de rezolvare, atunci nu era corect sa depuncteze elevul.
V-as ruga, daca se poate, sa postati acea problema exact asa cum era ea formulata in teza, si eventual sa ne dati si raspunsul (rezolvarea) elevului respectiv.
Daca profesorul nu le-a specificat elevilor nici macar verbal ca se cer doua moduri de rezolvare, atunci nu era corect sa depuncteze elevul.
V-as ruga, daca se poate, sa postati acea problema exact asa cum era ea formulata in teza, si eventual sa ne dati si raspunsul (rezolvarea) elevului respectiv.
incep prin a va spune ca nici macar verbal nu le-a specificat copiilor ca trebuie sa rezolve problema in 2 moduri la teza cu toate ca de obicei la lucrari scrie in cerinte „a se rezolva in 2 moduri(3 moduri)” dupa caz….
iar problema suna asa: ” Fie 3 puncte coliniare A,B,C astefel incat AB=5 cm si AC=3cm. Ce lungime are segmentul BC?”
iar copilul a facut desenul asa
primul punct era B apoi C si apoi A pe axa (sper sa va dati seama ce vreau sa spun
BC=5-3=2cm
e adevarat ca se mai putea face intr-un mod si BC=8cm dar daca nu a specificat copilul a trecut repede mai departe ca sa aiba timp sa faca toate cele 13 subiecte…..deci este corect ca aceasta problema+rezolvarea copilului sa fie punctata doar cu 7 puncte din 14pct?????
mai specific ca nici unul din cei 30 de copii din clasa nu s-au gandit sa faca in 2 moduri problema…unii au facut un mod, altii pe celalalt dar nici unul pe amandoua si pe toti i-a depunctat.
Am facut foarte bine ca v-am cerut sa ne scrieti exact despre ce este vorba, caci iata, situatia este cu totul alta.
Profesorul are dreptate!
Acolo nu este vorba despre doua moduri de rezolvare a problemei, ci avem de a face cu o problema care are doua solutii!
Dificultatea problemei consta tocmai in a analiza toate posibilitatile!
OK multumesc mult de lamuriri