Inregistrare

Inregistrati-va pentru a beneficia de cunostintele comunitatii, a pune intrebari sau a a raspunde la intrebarilor celorlalti.

Suntem o comunitate care incurajeaza educatia si in care se intalnesc know-how-ul si experienta cu perspective inovative de abordare a problemelor.

Login

Autentificati-va pentru a pune intrebari, a raspunde la intrebarilor celorlalti sau pentru a va conecta cu prietenii.

Resetare parola

V-ati uitat parola ? Introduceti adresa de email si veti primi o noua parola.

Va rugam sa va autentificati.

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Va rugam explicate, pe scurt, de ce credeti ca aceasta intrebare trebuie raportata.

Motivul pentru care raportezi utilizatorul.

AniDeȘcoală.ro Latest Articles

Sara pe deal de Mihai Eminescu (comentariu)

Sara pe deal de Mihai Eminescu (comentariu)
Poți fi de ajutor la urmatoarele teme

Este poezia iubirii imaginate, dorite şi visate, o idilă şi un pastel. Manifestărilor naturii îi corespund simţămintele erotice. Imaginea şi sentimentele îndrăgostiţilor apar, de fiecare dată, în consonanţă deplină cu natura:

„Luna pe cer trece-aşa sfântă şi clară,/ Ochii tăi mari caută-n frunza cea rară,/ Stelele nasc umezi pe bolta senină,/ Pieptul de dor, fruntea de gânduri şi-e plină. …Şi osteniţi oameni cu coasa-n spinare,/ Vin de la câmp, toaca răsună mai tare,/ Clopotul vechi împle cu glasul lui sara,/ Sufletul meu arde-n iubire ca para.”

Ca procedee stilistice, în evocarea înserării şi a „nopţii bogate”, se remarcă cu precădere repetiţia şi epitetul.

În prima strofă citată, repetiţiile sunt introduse cu verbe care, prin semnificaţia semantică din context, devin antonimice: trece, caută, nasc.

În concepţia poetului, iubirea angelică, pură, ajunsă la intensitate maximă numai datorită întâlnirii şi apropierii fiinţelor îndrăgostite, a căror mişcare sufletească intră în vibraţie cu întreaga natură, constituie măsura absolută a existenţei ce poate da vieţii farmecul şi forţa dăinuirii:

„Lângă salcâm sta-vom noi noaptea întreagă:/ Ore întregi spuneţi-voi cât îmi eşti dragă!/ Ne-om răzima capetele-unul de altul/ Şi surâzând vom adormi sub înaltul,/ Vechiul salcâm.-Astfel de noapte bogată/ Cine pe ea n-ar da viaţa lui toată?”

Tonalitatea şi armonia muzicală generală este asigurată, în edificiul prozodic, de construcţia combinată a versurilor lungi de 12 silabe în ritmuri dispuse astfel: coriamb,dublu dactil, troheu.

Articole interesante

Lasa un comentariu