“Semaforul”, “Stânga sau dreapta” și “Căpitanul” testează reflexele

0

“Semaforul” şi “Stânga sau dreapta” sunt două jocuri ce pot fi foarte utile în viaţa de zi cu zi. “Semaforul” este un joc prin care cei mici pot învăţa şi conştientiza cât de important este să respecte regulile de circulaţie şi ce păţeşti dacă le încalci. “Stânga sau dreapta” este un joc extrem de practic şi o metodă foarte bună de exersare a reflexelor, mai ales că foarte multe persoane confundă, destul de frecvent, stânga cu dreapta şi invers. Pentru exersarea aceloraşi reflexe este şi jocul “Căpitanul de vapor”.

“Semaforul”

“Semaforul” este jocul care ne reaminteşte cât de important este să respectăm culorile semaforului şi să nu facem imprudența de a încălca regulile.

Pentru a juca semaforul unul dintre voi trebuie să fie poliţistul. Se trasează două linii: una de start, alta de final.

Apoi, restul jucătorilor se aliniază în spatele liniei de start trasate înainte de a începe. Poliţistul stă cu spatele la jucătorii aliniaţi la start. Când poliţistul spune “verde”, jucătorii aleargă spre linia de final. Când poliţistul strigă “roşu” se întoarce spre jucători şi aceştia vor trebui să se oprească şi să stea pe loc.

Dacă poliţistul observă că vreun jucător se mişcă, îl trimite înapoi la linia de start. Primul care ajunge la linia de final câştigă şi va fi următorul poliţist.

“Stânga sau dreapta”

“Stânga sau dreapta” este un alt joc foarte util pentru cu ajutorul căruia putem exersa mai mult care este stânga şi care este dreapta – pentru că nu de puţine ori se face confuzie între cele două.

La începutul jocului se stabileşte arbitrul. El este cel care trebuie să aleagă trei cuvinte care încep cu aceeaşi litera. De exemplu: minge, maşină, măr.

Astfel, când arbitrul spune unul dintre cuvinte, jucătorii păşesc la dreapta, când spune altul, jucătorii păşesc la stânga şi stau pe loc când aud un alt cuvânt dintre cele trei stabilite.

Fiecăruia dintre cele trei cuvinte i se atribuie o direcţie: mingea reprezintă stânga, maşina este dreapta şi mărul înseamnă că toată lumea stă pe loc.

Dacă unul dintre jucători păşeşte în direcţia greşită atunci când aude un cuvânt este eliminat din joc. Arbitrul poate spune cuvintele în orice ordine doreşte şi le poate repeta după cum crede el.

Ultimul jucător rămas în joc este câştigătorul.

“Căpitanul de vapor”

“Căpitanul de vapor” este, de asemena, un joc care vine să îmbunătăţească reflexele şi să ne ajute să nu mai confundăm stânga cu dreapta și dreapta cu stânga.

Jocul se desfăşoară în aer liber şi e nevoie de cel puţin 4 persoane. Unul dintre jucători este căpitanul de vas şi restul formează echipajul şi îi urmează ordinele.

Căpitanul poate da patru comenzi: când spune “vapor”, jucătorii trebuie să alerge la dreapta, când spune “punte” jucătorii trebuie să alerge în mijloc, când spune “ţărm” jucătorii aleargă la stânga, iar când spune “la podea” jucătorii aleargă în mijloc şi se lasă pe burtă. Căpitanul poate da ordinele în ritmul pe care îl doreşte şi în ordinea pe care tot el o stabileşte. Jucătorul care face o greşeală este eliminat. Ultiml jucător care rămâne este câştigător.



Lasă un comentariu

Ai nevoie de ajutor la teme ?