Acesta este un joc pentru doi sau mai mulţi participanţi, fiecare dintre ei fiind pe rând “detectiv” sau “robot”.
“Detectivul” iese din cameră şi în lipsa lui cei rămaşi aleg un “robot” şi ascund undeva un anumit obiect care va trebui să fie găsit de către “detectiv”. Fireşte că acesta ştie despre ce obiect este vorba.
“Robotul”, care cunoaşte locul ascunzătorii, va avea sarcina de a-l ghida pe “detectiv” în căutările lui. El nu va putea da însă indicaţii decât sub forma unor cifre cuprinse între zero şi trei, pe care, fie că le pronunţă cu glas tare, fie că ridică cu o mâna nişte cartonaşe pe care sunt scrise cifrele.
Când pregătirile sunt terminate, “detectivul” este rechemat în cameră şi porneşte să caute obiectul ascuns, ţinând seama de indicațiile “robotului” său. Astfel, când “detectivul” se află foarte departe de locul unde este ascuns obiectul, “robotul” arata cifra zero. Pe măsură ce “detectivul” se apropie de locul respectiv “robotul” va putea indica 1 sau 2. În momentul în care “detectivul” este chiar în faţa locului sau atinge cu mâna chiar locul ascunzătorii (de exemplu o carte în care este ascunsă o monedă..) “robotul” va indica cifra 3.
Timpul acordat pentru fiecare căutare este de trei minute. Dacă în acest timp “detectivul” găseşte obiectul ascuns, primeşte un punct. În cadrul unui joc complet fiecare copil va fi de câte trei ori “detectiv”, iar jocul va fi câştigat de cel care adună cele mai multe puncte.
Lasa un comentariu