Înţelept ca un proverb

0

Acesta este un joc pentru doi până la zece participanţi.

Jocul poate fi condus de un arbitru, ales dintre copii, fiecare participant putând propune, pe rând, câte un proverb partenerilor săi.

Jocul constă în aceea că cineva spune primul sau ultimul cuvânt al unui proverb şi încă un cuvânt din textul său, luat la întâmplare, iar participanţii trebuie să ghicească despre ce proverb este vorba.

Jocul se desfăşoară pe etape. Dacă nici un participant nu ghiceşte proverbul, se mai spune încă un cuvânt din textul său şi în cazul când tot nu ghiceşte nimeni se spune un nou şi ultim cuvânt. În total pot fi spuse deci maximum patru cuvinte. Este de la sine înţeles că vor fi alese numai proverbe al căror text este compus din mai mult de 5-6 cuvinte. Să luăm un exemplu. Se dau: cuvântul de început “când” şi cuvântul din text “acasă”.

– Dacă n-aţi ghicit proverbul, în etapa a doua vă mai dăm cuvântul “pe”.

– În sfârşit, în cea de-a treia etapă, vă indicăm şi cuvântul “joacă”.

– Sperăm că aţi reuşit să stabiliți că este vorba de proverbul: “Când pisica nu e acasă, şoarecii joacă pe masă.”

Punctele se acordă astfel:

– Celor care ghicesc proverbul din primele două cuvinte li se acordă 3 puncte; celor care spun proverbul corect după al treilea cuvânt, deci în etapa a doua li se acordă 2 puncte; celor care descoperă textul proverbului în a treia etapă, li se acordă numai 1 punct.

Jocul se încheie după trei proverbe, atunci când la el participă 2-3 elevi ori după ce s-au spus un număr de proverbe egal cu numărul participanţilor, atunci când la joc iau parte mai mult de trei elevi.



Lasă un comentariu

Ai nevoie de ajutor la teme ?