Dezvoltarea preciziei şi îndemănării se poate face uşor prin jocuri în aer liber, antrenante şi amuzante pe care să le joci în echipă sau doar cu un singur adversar. Pentru aceste jocuri de îndemânare şi precizie nu ai nevoie de echipamente speciale şi nici de materiale foarte sofisticate, pentru că poţi improviza cu ceea ce găseşti prin casă.
Jocuri cu inele
Dintr-o sârmă sau dintr-un material asemănător care se poate modela cu uşurinţă se confecţionează inele, ale căror diamentru să fie cu 1.5-2 cm mai mare decât diamentrul fundului unei sticle de un litru. Sticla se aşază pe o masă , iar jucătorii, de la o distanţă de doi metri, vor arunca pe rând cele zele inele, căutând să le introducă pe sticlă.
În loc de sticlă poate fi un obiect asemănător sau chiar o bucată de scândură pe care sunt bătute cuie mai lungi sau mai scurte. Dacă alegeţi varianta de scândură cu cuie, atunci fiecare cui poate fi cotat cu un număr de puncte, în funcţie de dificultatea pe care o prezintă introducerea inelului respectiv pe cui.
Aruncări precise
Pentru acest joc sunt necesare trei pahare sau cutii identice şi 10 dopuri. Paharele se aşază sub formă de triunghi, la o distanţă de 10 cm unul de altul. În fața lor, la o depărtare de 1.5-2 m se trage o linie de unde se vor arunca dopurile. Ar fi de preferat ca paharele să fie de culori diferite sau să aibă o etichetă cu un număr. Acest lucru va folosi la punctaj: un dop aruncat în paharul cu numărul 1 aduce un punct jucătorului. Dacă dopul nimereşte în paharul numărul 2 va însemna minus un punct, iar dacă ajunge în paharul numărul 3 vor fi anulate toate punctele acumulate până atunci. Jocul va continua până când jucătorul va arunca toate cele zece dopuri. Dacă jocul se desfăşoară pe echipe, dopurile care rămân în paharul numărul 2 vor însemna puncte în favoarea echipei adverse.
Aruncări sincronizare
Pentru acest joc, ţintele pot fi două mingi de tenis, două cutii goale, două bucăţi de lemn etc. La joc participă doi jucători care stau faţă-n faţă, la o distanţă de 8-10 m. La semnal, amândoi aruncă simultan obiectele în sus, căutând să îşi sincronizeze astfel mişcările, încât acestea să se lovească în aer. Câştigă acea pereche care a reuşit să marcheze mai multe puncte din cinci aruncări.
Lasa un comentariu